مروری بر عناوین داغ هفته

سقف واریز به صرافی در هر تراکنش به ۲۵ میلیون تومان کاهش یافت.مدیر عامل بانک شهر گفت: آمادگی داریم پلتفرمی مختص به زوار را طراحی کنیم تا زائر گرامی کیف الکترونیکی داشته باشند و به جای همراه داشتن پول نقد بدین صورت از خدمات استفاده کنند. کارشناس حوزه بانکداری می گوید: محدودیت های اینترنتی سبب شده تا فضای توسعه ای از صنعت بانکداری الکترونیک گرفته شود و این در حالی است که ما نتوانستیم برای تمامی سرویس های بانکی به یک مرحله پایدار برسیم.سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ پیامکی راه اندازی شد. شرکت شاپرک در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های پرداخت یار، انتقال وجه درون پرداخت‌یاری را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرخط خبرهای حوزه بانکداری الکترونیک در هفته ای که گذشت به شرح زیر است

سقف واریز به صرافی در هر تراکنش به ۲۵ میلیون تومان کاهش یافت

طراحی کیف پول الکترونیکی برای زائران عتبات عالیات توسط بانک شهر

مدیر عامل بانک شهر گفت: آمادگی داریم پلتفرمی مختص به زوار را طراحی کنیم تا زائر گرامی کیف الکترونیکی داشته باشند و به جای همراه داشتن پول نقد بدین صورت از خدمات استفاده کنند.دکتر احمدی با بیان اینکه بانک شهر در حوزه بانکداری الکترونیک بانکی موفق و پیشرو است، افزود: در این راستا آمادگی داریم پلتفرمی مختص به زوار را طراحی کنیم تا زائر گرامی کیف الکترونیکی داشته باشند و به جای همراه داشتن پول نقد بدین صورت از خدمات استفاده کنند.

فرصت های توسعه از صنعت بانکداری گرفته شده است/ حفظ وضع موجود حداکثر توان سامانه های بانکی

کارشناس حوزه بانکداری می گوید: محدودیت های اینترنتی سبب شده تا فضای توسعه ای از صنعت بانکداری الکترونیک گرفته شود و این در حالی است که ما نتوانستیم برای تمامی سرویس های بانکی به یک مرحله پایدار برسیم. اختلالات ومحدودیت های اینترنتی سه ماه اخیر ضربه مهلکی به سیستم خدمات بانکی کشور وارد کرده که شاید در نگاه اول نتوان به عمق این فاجعه پی برد اما سکون و ثابت ماندن تکنولوژی در عصری که لحظه به لحظه دچار تحول و توسعه می شود ، چیزی جز خسارت و نابودی این صنعت ندارد. نیما امیرشکاری، کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک وضعیت خدمات بانکی را در شرایط موجود تشریح کرد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده بسیاری از نرم افزارهای ما که زیرساخت های آن نیازمند اتصال به اینترنت بین الملل است ، کارایی لازم را ندارند. در واقع اینترنت بین المللی که ما از آن محدود شده ایم و یا با دشورای به آن اتصال پیدا می کنیم ، باعث شده اختلال زیادی در سیستم های بانکی و مخابراتی بوجود آورد و به نظر هم نمی رسد ما راه حل های جایگزین برای آن داشته باشیم و مجبور هستیم به نحوی با این زیرساخت های جدید مرتبط شویم. وی ادامه داد: این در حالی است که هیچ راهکار مطمئنی برای اتصال به سرویس ها وجود ندارد. طبیعی است که در این شرایط افراد فنی در این صنعت نمی توانند راهکار جدیدی برای این موضوع پیدا کنند و در نهایت مردم با اختلالات در سیستم ها مواجه می شوند.

سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ پیامکی راه اندازی شد

وزارت ارتباطات در راستای ارتقا امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ پیامکی کرده است. باوجود اطلاع رسانی های گسترده اما همچنان شیوه کلاهبرداری از طریق ارسال لینک در پیامک، یک شیوه معمول کلاهبرداری است و باعث گلایه مردم شده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع این مشکل در راستای ارتقا امنیت زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی کشور اقدام به راه اندازی یک سامانه هوشمند با عنوان سامانه کشف کلاهبرداری فیشینگ پیامکی کرده است. براساس گزارش رسمی این وزارتخانه، اقدامات انجام شده توسط این سامانه پس از راه اندازی آن، منتج به شناسایی و مسدودسازی بیش از 6 هزار و 470 دامنه جعلی و مسدود سازی حدود 21 هزار شماره تلفن شده است.

نقش بانکداری تراکنشی در خزانه‌‌داری مدرن شرکت‌ها

مدیریت تراکنش‌ها امروز به قلب رابطه بانک و شرکت‌ها تبدیل شده است. حساب‌ها و تراکنش‌های شرکت‌ها نیازمند مدیریت، تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهایی است که به بهبود مدیریت نقدینگی، سرمایه در گردش و مدیریت ریسک می‌انجامد.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  88  =