برنامه ریزی انگلستان برای پوند دیجیتال

دولت انگلستان همانند بسیاری از کشورهای جهان در حال برنامه‌ریزی برای توسعه برنامه ارز دیجیتال ملی خود با نام پوند دیجیتال است. پوند دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی برای معاملات دیجیتال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دولت انگلستان در ادامه‌ برنامه‌های توسعه استفاده از ارز دیجیتال ملی خود، قصد توسعه پوند دیجیتال به عنوان CBDC خود را دارد. این کشور همانند بسیاری از کشورهای دنیا قصد طراحی و عرضه احتمالی ارز دیجیتال ملی خود را دارد.

اهداف ایجاد پوند دیجیتال

یکی از اهداف اصلی معرفی پوند دیجیتال، توسعه برنامه قوانین نظارتی بهتر بر صنعت رمزارزها در این کشور است. جرمی هانت، رئیس خزانه بریتانیا اعلام کرده است که در هفته‌های آتی برنامه ارز دیجیتال ملی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او باور دارد که چارچوب مقررات مالی باید به گونه‌ای باشد تا از کارآفرینی و رهبری در حوزه‌های نوظهور مانند رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال حمایت کند. هانت گفت:« برای کسب اطمینان از آمادگی بخش مالی برای ظهور تکنولوژی‌های جدید، دولت در هفته‌های آتی، امکان ساخت و عرضه ارز دیجیتال ملی را بررسی خواهد کرد.»

در کنار این پروژه، مقالات تحقیقاتی مرتبط با تکنولوژی و ساختار این ارز دیجیتال ملی نیز منتشر خواهد شد. بانک مرکزی انگلیس بار‌ها نظرات خود درباره لزوم شکل‌گیری ارز دیجیتال ملی (CBDC) را بیان کرده است. پوند دیجیتال می‌تواند مورد استفاده افراد و کسب‌و‌کارها برای معاملات دیجیتالی قرار بگیرد و پشتوانه بانک مرکزی را خواهد داشت.

برنامه‌های فرعی مرتبط با رمزارز

دولت بریتانیا، در کنار برنامه‌های خود برای ساخت پوند دیجیتال، قصد دارد فضایی مطمئن برای فعالیت استیبل‌کوین‌ها ایجاد کند. هانت اعلام کرده است که استیبل‌کوین‌ها ممکن است در پرداخت‌ها مورد استفاده قرار گیرند. البته دولت باید این مسئله را بررسی کند که آیا این دارایی‌های دیجیتال قدرت لازم برای گسترش در سیستم پرداخت‌های کشور را دارند یا خیر. در راستای توسعه حمایت از رمزارزها، دولت بریتانیا به سرمایه‌گذارانی که به صورت رسمی اجازه فعالیت دارند، این امکان را خواهد داد تا در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و این دارایی‌‌های دیجیتال‌ می‌توانند در پرتفوی شرکت‌ها قرار گیرند.

حمایت نخست وزیر جدید از ارزهای دیجیتال

جوان‌ترین نخست وزیر بریتانیا در ۲۰۰ سال اخیر، نظرات و موضع خود درباره بکارگیری از رمزارز‌ها در سیستم‌های ملی کشور را مشخص کرده است. او یکی از نخست وزیران بریتانیا است که چشم‌انداز مثبتی برای رمزارز‌ها متصور است. او در سخنرانی‌های قبلی خود اعلام کرده بود که قصد دارد بریتانیا را تبدیل به قطب تکنولو‌ژی‌های رمزارزی جهان کند. ریشی سوناک از ضرابخانه سلطنتی بریتانیا درخواست کرده است که تا تابستان ‌پیش‌رو، ساخت ان‌اف‌تی خاصی (توکن غیرقابل تعویض) را به اتمام برساند. از طرفی، ریشی سوناک در سال ۲۰۲۰،  قصد خود برای اولویت دادن به تکنولوژی مالی و ایجاد رمزارز‌ملی (CBDC) را نیز اعلام کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  44  =