فرصت های توسعه از صنعت بانکداری گرفته شده است/ حفظ وضع موجود حداکثر توان سامانه های بانکی

تشریح تاثیر محدودیت های اینترنتی از نگاه یک کارشناس حوزه بانکداری؛

یک کارشناس حوزه بانکداری می گوید: محدودیت های اینترنتی سبب شده تا فضای توسعه ای از صنعت بانکداری الکترونیک گرفته شود و این در حالی است که ما نتوانستیم برای تمامی سرویس های بانکی به یک مرحله پایدار برسیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اختلالات ومحدودیت های اینترنتی سه ماه اخیر ضربه مهلکی به سیستم خدمات بانکی کشور وارد کرده که شاید در نگاه اول نتوان به عمق این فاجعه پی برد اما سکون و ثابت ماندن تکنولوژی در عصری که لحظه به لحظه دچار تحول و توسعه می شود ، چیزی جز خسارت و نابودی این صنعت ندارد.

نیما امیرشکاری، کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک وضعیت خدمات بانکی را در شرایط موجود تشریح کرد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده بسیاری از نرم افزارهای ما که زیرساخت های آن نیازمند اتصال به اینترنت بین الملل است ، کارایی لازم را ندارند. در واقع اینترنت بین المللی که ما از آن محدود شده ایم و یا با دشورای به آن اتصال پیدا می کنیم ، باعث شده اختلال زیادی در سیستم های بانکی و مخابراتی بوجود آورد و به نظر هم نمی رسد ما راه حل های جایگزین برای آن داشته باشیم و مجبور هستیم به نحوی با این زیرساخت های جدید مرتبط شویم.

وی ادامه داد: این در حالی است که هیچ راهکار مطمئنی برای اتصال به سرویس ها وجود ندارد. طبیعی است که در این شرایط افراد فنی در این صنعت نمی توانند راهکار جدیدی برای این موضوع پیدا کنند و در نهایت مردم با اختلالات در سیستم ها مواجه می شوند.

امیرشکاری تصریح کرد: بسیاری از سرویس های پشت صحنه برای خدمات بانکی ، ایرانی نیستند که لازم است از سرویس های عمومی اینترنت استفاده شوند. از آنجایی که معمولا این سرویس ها به سرورهای پایدار کشورهای خارجی متصل هستند ، متاسفانه هنگام دسترسی به این سرویس ها دچار اختلال می شوند و تاثیر خود را روی سرویس های داخل می گذارند و آن ها را با مشکل مواجه می کنند.

وی تاکید داشت: قرار است ما از طریق ip های شبکه بانکی ، بخشی از  سرویس های خراب شده را بازیافت و بازسازی کنیم. برخی از این سرویس ها ابازسازی شده اند.اما نتوانستیم برای تمامی سرویس ها به یک مرحله پایدار برسیم. ما فعلا در حد نگهداری سرویس ها مشغول بکار هستیم . فضای توسعه ای از ما گرفته شده و اکنون در شرایط نگهداشت هستیم . ساختارهای بانکی نیازمند توسعه ، نگهداری و افزایش امکانات هستند اما در این شرایط، فضای افزودن امکانات برایمان مقدور نیست و بایستی شرایط را ثابت نگهداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =