ریال دیجیتال از چه زمانی قابل استفاده است؟

رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه چه زمانی مردم می‌توانند از ریال دیجیتال استفاده کنند، گفت: استفاده از ریال دیجیتال به شکل عمومی بعد از مرحله آزمایشی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و نقل از خانه ملت ، علی صالح آبادی درباره وضعیت رمز ارز ملی اظهار کرد: ریال دیجیتال راه اندازی شده و در مرحله پیش آزمایشی قرار دارد.

وی در خصوص بانک‌های عامل ریال دیجیتال گفت: فعلاً بانک‌های ملی و ملت به عنوان بانک‌های عامل بحث ریال دیجیتال انتخاب شده اند و دو فروشگاه نیز امور این موضوع را انجام می‌دهند و بعد از طی شدن مرحله پیش آزمایشی وارد مرحله آزمایشی می‌شویم.

صالح آبادی درباره اینکه چه زمانی مردم می‌توانند از ریال دیجیتال استفاده کنند، افزود: استفاده از ریال دیجیتال به شکل عمومی بعد از مرحله آزمایشی خواهد بود.

وی در مورد اینکه آیا بحث‌های کلان و بین المللی برای بحث ریال دیجیتال مدنظر بانک مرکزی است، گفت: سپیدنامه این موضوع در سایت بانک مرکزی منتشر شده که بیانگر شرایط اوراق، آینده و مباحث فنی موضوع است.

پیش از این خبر، مصاحبه هایی اختصاصی در خصوص روند ریال دیجیتال در این پایگاه خبری منتشر شده بود که در آن رئیس واحد بلاکچین شرکت خدمات انفورماتیک گفت: ریال دیجیتال نیازمند آن است که در یک بستر فناورانه منتشر و توزیع شود بانک مرکزی به این نتیجه رسیده است که فناوری دفاتر کل توزیع شده می توانند گزینه مناسبی برای این منظور باشند لذا تمهیداتی را اندیشیده اند تا در بستری فناورانه و بلاکچینی تحت عنوان برنا یا بستر نوین اعتماد شکل گیرد. این بستر یک اکوسیستم بلاکچینی خصوصی را فراهم می کند که مبتنی بر آن ، بانک مرکزی به تولید، انتشار و توزیع ریال دیجیتال اقدام کند.

همچنین مدیر پروژه رمز ریال بانک ملی ایران در این باره گفت: همانطور که بانک ها به اداره چاپ و نشر اسکناس، درخواست پول می دادند و آن مبلغ درخواستی از حساب جاری بانک ها در بانک مرکزی کسر می شد ، در فاز پیش رونمایی نیز دو بانک ملت و ملی مبلغی برای انتشار ریال دیجیتال به بانک مرکزی پیشنهاد دادند که این مبلغ در کیف پول خزانه این بانک ها قرار گرفت.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: سقف تراکنش ریال دیجیتال برای کاربران سطح یک 300هزار تومان و کاربران سطح دو تا 2 میلیون تومان خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  26