تراکنش ریال دیجیتال برای ۵۰۰ کاربر در فاز اول تست شد

مدیر پروژه رمز ریال بانک ملی ایران گفت: در فاز اول تراکنش های ریال دیجیتال برای 200 کاربر بانک ملی ، 200 کاربر بانک ملت و 100 کاربر بانک مرکزی تست شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با جهانی شدن بستر و فضای دیجیتالی و همچنین استفاده روز افزون افراد جامعه در زندگی روزمره خود از آن، عده ای به این فکر افتاده اند تا معاملات مالی خود را به این فضای مجازی منتقل کنند که نتیجه این تلاش ها ، تولید ارز دیجیتالی معاملاتی با نام رمز ریال بوده است. رمز ریال در آینده ای نزدیک، در دنیای بزرگ ارزهای دیجیتال، قادر به فعالیت خواهد بود و لازم به ذکر است که در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای این ارز دیجیتالی پیدا نمی شود و تنها امکان ترید آن در بازار ارز ها البته با امنیت فراوان، برای معامله گران خواهد بود.

مهدی بایندور، مدیر پروژه رمز ریال بانک ملی ایران در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وضعیت فعلی ریال دیجیتال را تشریح کرد و گفت: فرآیند پیش آزمایش رمزریال از تیرماه امسال آغازشد. در مرحله اول این فرآیند ، بانک ها می بایست زیرساخت لازم که توسط مستندات بانک مرکزی ابلاغ شده بود را ایجاد می کردند که این موضوع در ارتباط با سامانه برنا یا همان زیست بومی است که ریال دیجیتال در آن انتشار پیدا می کرد، وجود داشت. علاوه بر آن بحث اپلیکیشن های موبایلی نیز بایستی متناسب با ریال دیجیتال پیش می رفت که ما در بانک ملی ایران اپلیکیشن “بله” را به عنوان اولین اپ برای این منظور انتخاب کردیم.

وی افزود:در بانک ملی اپلیکیشن های مختلفی مانند بام و ایوا وجود دارد اما بهترین گزینه برای اجرای فاز اول این فرآیند ،در بستر اپلیکیشن بله بود. بنابراین “بله ” به دلیل اینکه گسترش کاربری متنوعی را ایجاد می کرد برای فرآیند ریال دیجیتال انتخاب شد.

بایندور تصریح کرد: همانطور که بانک ها به اداره چاپ و نشر اسکناس، درخواست پول می دادند و آن مبلغ درخواستی از حساب جاری بانک ها در بانک مرکزی کسر می شد ، در فاز پیش رونمایی نیز دو بانک ملت و ملی مبلغی برای انتشار ریال دیجیتال به بانک مرکزی پیشنهاد دادند که این مبلغ در کیف پول خزانه این بانک ها قرار گرفت.

وی به تست مجموع تراکنش های انجام شده ریال دیجیتال در یک محیط آماری کوچک 500 نفره اشاره کرد و افزود: پس از مرحله پیش رونمایی، خزانه داری ایجاد شد و منابعی برای کیف پول های مختلف که زیرمجموعه این بانک ها بوده اند، شکل گرفت. در فاز اول 200 کاربر در بانک ملی و 200 کاربر در بانک ملت و نیز 100 کاربر در بانک مرکزی متقاضی ریال دیجیتال بوده اند که دراین مدت تراکنش های مختلف برای این 500 کاربر تست شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  36