انتقال روزانه بیش از ۱۰۲ هزار حواله پایا در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران روزانه به طور میانگین تعداد 102 هزار و 796 حواله از طریق سامانه پایا و تعداد 27 هزار و 402 حواله از طریق سامانه ساتنا نزد سایر بانک ها انتقال وجه انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، خدمات انتقال وجه بین ‌بانکی در بانک ملی ایران تحت سامانه های پایا و ساتنا با مبالغ خُرد و کلان برای مشتریان امکان‌پذیر است.بانک ملی ایران طی یک سال اخیر تعداد 37 میلیون و 520 هزار و 803 حواله پایا و همچنین تعداد 10 میلیون و یک هزار و 972 حواله ساتنا به درخواست مشتریان برای انتقال به حساب های دیگر نزد سایر بانک ها در شبکه بانکی صادر کرده است.

به عبارت دیگر  بانک ملی ایران روزانه به طور میانگین تعداد 102 هزار و 796 حواله از طریق سامانه پایا و تعداد 27 هزار و 402 حواله از طریق سامانه ساتنا به درخواست مشتریان به حساب های دیگر نزد سایر بانک ها انتقال وجه انجام داده است.

درضمن تعداد حواله های وارده پایا و ساتنا در بانک ملی ایران در بازه زمانی یاد شده نسبت به دوره مشابه قبل ( آبان ماه 1399 االی آبان ماه 1400)، به ترتیب 19.20 و 8.20  درصد رشد داشته است.گفتنی است، از اواخر دی ماه سال گذشته بر اساس مجوز اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی سقف دستور پرداخت پایا به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

لازم به ذکر است، متقاضیان این خدمت می توانند با افتتاح یکی از انواع حساب های جاری، پس‌انداز و مدت‌دار بانک ملی ایران نسبت به انتقال وجه به حساب خود یا سایر افراد در سایر بانک‌ها در همان روز از طریق درگاه های حضوری و غیر حضوری اقدام کنند.

تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند؟

تفاوت پایا و ساتنا را می‌توان تفاوت در سرعت انتقال، حجم انتقال، نوع انتقال و … دانست. این دو سامانه از جمله امن ترین سیستم‌های بانکداری الکترونیکی هستند.

ساتنا چیست؟

سامانه تسویه ناخالص آنی یا ساتنا سامانه‌ای الكترونيكي برای پرداخت‌های آنی است. این سامانه به‌صورت تکی و بدون دریافت کارمزد تراکنش‌های بین‌بانکی مدنظر شمارا پرداخت می‌کند. اگر قصد انتقال وجه با مبلغ بیش از صد و پنجاه میلیون ریال را دارید از طریق ساتنا اقدام کنید. این سامانه با سرعت و سادگی و البته درنهایت امنیت مبلغ موردنظر شمارا جابجا می‌کند.

مزایای ساتنا

ساتنا سریع است و به خاطر عدم محدودیت جغرافیایی، شما قادر هستید از هر شهری به شهر دیگر و از هر حسابی به‌حساب دیگر پول واریز کنید. خوشبختانه امکان صدور حواله اینترنتی نیز هم‌اکنون در بانک‌های ایران فراهم است و برای این کار فقط کافی است به بانک مبدأ خود و یا سامانه اینترنتی آن مراجعه کرده و حواله‌های خود را صادر کنید.

پایا چیست؟

این سیستم به افراد این امکان را می‌دهد تا تبادلات بین بانکی را به صورت الکترونیکی انجام دهند. رسالت این سامانه پردازش انبوهی از تراکنش‌های خرد بین بانکی برای انبوهی از مشتریان است. این سامانه امکان برداشت و واریز وجوه بین‌بانکی و بین حساب‌ها در یک بانک را فراهم می‌سازد.

در این نوع پرداخت شما به‌عنوان مشتری، به بانک اجازه برداشت مبلغ یا مبالغی برای انتقال به‌حساب فرد یا افراد مختلف در بانک‌های مختلف یا بانک مبدأ را می‌دهید. این سامانه در پرداخت حقوق کارکنان و یا پرداخت اقساط بسیار کاربردی است، چراکه تنها یک‌بار در این سامانه مشخصات دریافت‌کننده را وارد کرده و مشخص می‌کنید هرماه چه مبلغی و در چه روزی به‌حساب چه کسی واریز شود. بدیهی است تا زمانی که انتقال پول صورت نگرفته، مبلغی از حساب شما کاسته نمی‌شود. این نوع پرداخت در مواردی مانند پرداخت بهای خدمات، پرداخت اجاره، پرداخت سود سهام، پرداخت دستمزد، پرداخت بهای کالا و … بسیار محبوب و البته کاربردی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  ⁄  23  =