سقف واریز به صرافی در هر تراکنش به ۲۵ میلیون تومان کاهش یافت

بر اساس ابلاغیه جدید شاپرک و در راستای رفع چالش اینماد صرافی‌ های رمزارز، سقف واریز به صرافی در هر تراکنش بانکی به ۲۵ میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاپرک در راستای رفع چالش اینماد صرافی‌ های رمزارز، بعد از پذیرش موقت کد ۷۸۰۰۰ به‌جای نماد اعتماد الکترونیکی، سقف تراکنش صرافی‌های رمزارز ر ا از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان کاهش داد.

در همین راستا نیز صرافی‌های رمزارز ایرانی در اطلاعیه‌هایی اعلام کردند که بر اساس ابلاغیه جدید شاپرک، سقف واریز در هر تراکنش بانکی به ۲۵ میلیون تومان کاهش یافته است. سقف واریز روزانه هر شخص (کد ملی) از طریق درگاه بانکی، همچنان ۱۰۰ میلیون تومان است و امکان واریز این وجه طی چهار فقره واریز ۲۵ میلیون تومان وجود دارد. این محدودیت واریز از چهارشنبه ۲۳ آذر ماه اعمال می‌شود.

آبان شاپرک اعلام کرد که در شش هفته آتی پایانه‌های اینترنتی فاقد نماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد متوقف می‌شوند. این ابلاغیه موجی از نگرانی را نه فقط برای صرافی‌های رمزارز؛ بلکه میان سرمایه‌گذاران نیز به‌ راه انداخت و واکنش این صرافی‌ها را که هم ردیف مالیاتی دارند و هم‌ بارها برای دریافت اینماد اقدام کرده‌اند به همراه داشت.

صرافی‌های رمزارز مدعی هستند فعالیت‌شان غیرقانونی نیست، چون اصلاً قانونی وجود ندارد که خلاف آن عمل کرده‌ باشند. مردم هم به حوزه رمزارزها، با اینکه هنوز تنظیم‌گری نشده، اقبال دارند. در واقع این صرافی‌ها بستر سرمایه‌گذاری میلیون‌ها ایرانی هستند که از نگرانی تحریم‌ها به صرافی‌های داخلی اعتماد کرده‌اند.

در همین راستا بانک مرکزی و شاپرک تصمیم گرفتند تا زمان رگوله شدن این حوزه به گمان خودشان تدابیری بیندیشند تا فعالیت ترمینال‌ها متوقف نشود و در دوران رکود اقتصادی و محدودیت‌های اینترنت به صرافی‌های رمزارز و مردم بیش از این آسیب وارد نشود.

بانک مرکزی ۱۳ آذر با هدف اعمال کنترل‌های نظارتی بر فعالیت پذیرندگان حوزه بلاکچین تصمیم گرفت کد «۷۸۰۰۰» را به‌عنوان مهر تأیید موقت فعالیت صرافی‌های رمزارزی بپذیرد. بانک مرکزی و شاپرک به پرداخت‌یارها پیشنهاد دادند کد پذیرندگی صنف بلاکچین را در سامانه جامع پذیرندگان شاپرک به‌روزرسانی کرده و به کد ۷۸۰۰۰ تغییر دهند و مشمول قوانین اینماد شوند. بر اساس شنیده‌ها، پایانه‌های رمزارز جز با کد مذکور از سمت شاپرک مسدود شدند.

هم‌زمان با اعلام این خبر از سمت شاپرک، زمزمه‌هایی تأییدنشده مبنی بر کاهش سقف تراکنش صرافی‌های رمزارزی به‌ جای اینماد وجود داشت. روز گذشته این احتمال به وقوع پیوست و سقف واریز در هر تراکنش درگاه بانکی از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  24