سهم ۲۱ همتی سپ از مبلغ تراکنش های مردادماه

عملکرد بازار سپ در 5 ماهه نخست سال جاری در حوزه مبلغ تراکنش ها چگونه بوده است؟

آمارهای ماهانه شاپرک نشان می دهد که شرکت سپ از ابتدای سال جاری تا پایان ماه پنجم یعنی مرداد ماه بیش از 21،6 همت بر تراکنش های خود افزوده است. این در حالی است که سهم بازار این شرکت از کل ارزش تراکنش های انجام شده در شبکه شاپرک با کاهش اندکی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سهم بازار سپ از کل تراکنش های شاپرکی در فروردین ماه 19،06 درصد بود که در اردیبهشت به 18،38 درصد افت کرد اما در خرداد ماه با 23 صدم درصد افزایش به 18،61 درصد رسید و در تیر ماه مجددا با کاهش 26 صدم درصدی مواجه شد و آن را به 18،35 درصد رساند.

در مرداد ماه اما بار دیگر با روند افزایشی همراه شد و با افزایش 37 صدم درصدی بر سهم بازار خود از مبلغ تراکنش ها آن را به 18،72 درصد ارتقا داد.

در نخستین ماه از سال جاری کل تراکنش هایی که از طریق شرکت سپ انجام شد 156،5 همت بود اما در اردیبهشت ماه با رشد قابل توجه 13،5 درصدی این مبلغ به 177،8 همت صعود کرد.

روند افزایشی آن در خرداد ماه هم ادامه یافت و با 2،46 درصد به 182،1 همت رسید. طی دو ماه اخیر تغییرات مبلغی تراکنش های سپ اندک بود و در محدوده 178 همت تثبیت شد.

این آمار گواهی می دهد که شرکت سپ از لحاظ سهم بازار از مبلغ تراکنش های شاپرکی در دو ماه اردیبهشت و تیر ماه نسبت به ماه قبل با رشد منفی مواجه بود و طی ماه های خرداد و مرداد نسبت به ماه های قبل از آن با رشد سهم بازار همراه شد.

از لحاظ مبلغی در ماه های اردیبهشت و خرداد با تغییرات مثبت همراه شد اما در تیر ماه با کشیده شدن ترمز رشد آن و تغییر در جهت رشد منفی، به استقبال تغییرات اندک مرداد ماه نسبت به تیر رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2