برای دیجیتالی شدن به سیم آخر بزنید

بررسی چگونگی حرکت شرکت‌ها در دنیای فناوری برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار

اینکه چگونه شرکت‌ها در دنیای فناوری برای دستیابی به دیجیتالی شدن و مزیت رقابتی پایدار حرکت می‌کنند، چالش تعیین ‌کننده کسب‌‌وکار زمانه ماست. اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، این چالش جدید نیست. اما این موضوع به‌طور فزاینده‌‌ای پیامدهای عمیقی در مورد نحوه هدایت شرکت‌‌ها به دنیایی به همراه دارد که در آن دیجیتالی‌سازی و هوش مصنوعی اساساً نحوه کار و زندگی ما را تغییر می‌‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت‌ها می‌‌دانند که باید با این چالش روبرو شوند، اما اکثر آن‌ها در حال مبارزه هستند. تحقیقات مکنزی نشان می‌دهد که در حالیکه ۹۰ درصد شرکت‌ها تحول دیجیتال را ایجاد کرده‌‌اند، اما به‌طور متوسط تنها یک سوم از مزایای درآمدی مورد انتظار محقق شده است.

با این حال، این یک چالش با پتانسیل بسیار زیاد برای شرکت‌هایی است که آن را به درستی انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال، در‌بخش بانکداری، جایی که تحولات دیجیتال و هوش مصنوعی در دهه گذشته در جریان بوده است، داده‌‌های تجربی قانع‌کننده نشان می‌‌دهد که بانک‌‌هایی که تحول دیجیتال را به‌پیش برده‌اند از همتایان خود بهتر عمل می‌‌کنند.

مکنزی از یک مجموعه داده منحصر به‌فرد، Finalta by McKinsey استفاده کرده است تا 20 رهبر دیجیتال و 20 رهبری که از دیجیتالی‌سازی عقب مانده‌اند در بانکداری خرد بین سال‌های 2018 تا 2022 را تجزیه و تحلیل کند. نتایج شگفت انگیز بود.

رهبران دیجیتال بازده خود را از حقوق ملموس صاحبان سهام، نسبت P/E و بازده کل سهامداران خود را بیشتر از رهبرانی که از تحول دیجیتال عقب مانده‌اند بهبود دادند (شکل 1). برتری دیجیتال به عملکرد بهتر مالی تبدیل می‌شود.

این عملکرد بهتر توسط یکپارچگی عمیق‌تر فناوری در سراسر فرآیندهای اصلی کسب‌وکار انتها به انتها انجام شد. این به نوبه خود باعث فروش دیجیتال بالاتر و هزینه‌های کمتر در شعب و عملیات شد.

رهبران دیجیتال چگونه این کار را انجام دادند؟

 

با نزدیکتر کردن کسب‌وکار، فناوری و عملیات برای نوآوری دیجیتالی، با ارتقاء مهارت سازمان‌های خود، و با ساختن یک فناوری توزیع شده و محیط داده برای توانمند‌سازی صدها و اگر نگوییم هزاران تیم برای نوآوری دیجیتال به‌صورت روزبه‌روز این امر محقق شد.

این موضوع باعث می‌‌شود که چرا انجام درست تحول دیجیتال و هوش مصنوعی بسیار دشوار است. شرکت‌‌ها باید خیلی چیزها را درست انجام دهند.

واضح است، برای اینکه دیجیتالی‌سازی و هوش مصنوعی بتوانند پتانسیل تحول کسب‌وکار خود را ارائه دهند، تیم برتر باید آماده و مایل به انجام «جراحی» سازمانی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک شرکت با قابلیت دیجیتالی باشد.

هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. شما نمی‌توانید به سادگی یک سیستم یا یک فناوری را پیاده‌سازی کنید و کار را تمام کنید. در عوض، موفقیت به این معناست که صدها راه‌ حل مبتنی بر فناوری (انحصاری و غیرانحصاری) با هم کار کنند که به‌طور مداوم آن‌ها را بهبود می‌‌بخشید تا تجربیات عالی برای مشتریان و کارکنان ایجاد کنید، هزینه‌‌های واحد را کاهش دهید و ارزش تولید کنید.

اما ایجاد، مدیریت و تکامل این راه‌ حل‌‌ها در مقیاس سازمانی نیازمند یک سیم‌کشی اساسی در نحوه عملکرد یک شرکت است. این بدان معناست که هزاران نفر در واحدهای مختلف سازمان با هم کار کنند و به‌طور مداوم برای نوآوری دیجیتالی کار کنند.

درس‌های آموخته شده از کار مکنزی با بیش از 200 شرکت بزرگ در صنایع مختلف نشان می‌دهد که گرفتن این نوع ارزش از دیجیتالی‌سازی و هوش مصنوعی مستلزم ایجاد شش قابلیت حیاتی سازمانی است (شکل 2).

این‌ها به شرکت ‌هایی که سیم‌کشی مجدد شده‌اند اجازه می‌دهند تا فناوری‌‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی مولد را ادغام کنند و از آن‌ها برای ایجاد ارزش استفاده کنند.

در حالیکه شرکت‌ها ممکن است این را در سطح بالایی درک کنند، اما با چگونگی ایجاد موفقیت ‌آمیز این قابلیت‌ها و اطمینان از همکاری آن‌ها در سراسر سازمان مبارزه می‌‌کنند.

ادامه دارد…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −  56  =