از فاصله زیاد رشد صنعت تجارت الکترونیک ایران با دنیا تا امکان دریافت درگاه آقای پرداخت همزمان با اینماد

عناوین خبری دوشنبه 21 شهریور ماه 1401

گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک نشان می‌دهد صنعت تجارت الکترونیک ایران در سال گذشته رشد ۱۴درصدی داشته است. این در حالی است که تجارت الکترونیک در دنیا در سال گذشته میلادی رشد ۲۱درصدی را تجربه کرد. در واقع عدم توسعه کافی زیرساخت‌ها که درصدی از آن اینترنت باکیفیت است، روند رشد تجارت الکترونیک کشور را کند کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سر خط اخبار بانکی و پرداخت روز دوشنبه 21 شهریور ماه 1401 را در این صفحه دنبال کنید.

جانشینی شاخص ارزی در پله میانی ۳۰ هزار تومان

روز گذشته نرخ شاخص ارزی به پله‌های میانی کانال ۳۰ هزار تومانی رسید. از روز‌های انتهایی مرداد ماه و پس از برخورد نرخ دلار با کف ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خود ۲ روند متفاوت برای نرخ این ارز در معاملات بازار تهران آغاز شد. روند اول که از آن به نام روز‌های استراحت اسکناس آمریکایی نیز یاد می‌شود دو هفته ابتدایی شهریور ماه بود که در آن قیمت دلار در سطوح قیمتی کانال ۲۹ هزار تومانی به نوسان پرداخت. در این میان تلاش‌هایی جهت خروج نرخ این ارز از کانال ۲۹ نیز مشاهده شد، اما روند افزایشی دلار از روز یکشنبه ۱۳ شهریور و با حضور نرخ دلار در سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شد.

فاصله زیاد رشد صنعت تجارت الکترونیک ایران با دنیا

گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک نشان می‌دهد صنعت تجارت الکترونیک ایران در سال گذشته رشد ۱۴درصدی داشته است. این در حالی است که تجارت الکترونیک در دنیا در سال گذشته میلادی رشد ۲۱درصدی را تجربه کرد. در واقع عدم توسعه کافی زیرساخت‌ها که درصدی از آن اینترنت باکیفیت است، روند رشد تجارت الکترونیک کشور را کند کرده است.

پیش بینی هواشناسی دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی آخر هفته در نوار شمالی کشور از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر نسبت به سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر هشدار داد.

ارائه تسهیلات اعتباری بانک پاسارگاد با کاپ کارت

حساب‌‌های اعتباری یکی از خدماتی است که بسیاری از بانک‌ها در سطح جهان ارائه می‌دهند. بحث حساب‌‌های اعتباری در کشور ما از دهه ۸۰ وجود داشته، اما به‌دلیل محدودیت‌‌های زیرساختی و شرعی، تاکنون بانک‌ها قادر نبودند تا این خدمت را به راحتی ارائه دهند. در سال‌های اخیر، مساله احراز هویت و تعیین رتبه اعتباری افراد بیش از پیش در دستور کار بانک‌‌مرکزی قرار گرفت و همین موضوع نیز موجب شده تا خدمات حوزه اعتباری تسهیل شده و امکانات بیشتری در این حوزه ارائه شود. بانک‌های گوناگونی اقدام به اعطای تسهیلات اعتباری می‌کنند و اکنون بانک پاسارگاد نیز به جمع بانک‌هایی پیوسته که علاقه‌‌مند به گسترش این دسته از خدمات هستند و طرح اعتباری خود را با نام کاپ کارت ارائه می‌کند.

نقش اپلیکیشن ویپاد در فرآیند افتتاح حساب

بانک پاسارگاد هم یکی از بازیگران این موج است و ویپاد، بازوی نئوبانک این هلدینگ است. این اپلیکیشن در حوزه ارائه خدمات بانکی به‌صورت آنلاین فعالیت کرده و زیرنظر بانک پاسارگاد مدیریت می‌شود. تمامی حساب‌‌ها از طریق این اپلیکیشن در بانک پاسارگاد ایجاد شده و اعتبارات به آنها منتقل می‌شود. علاوه بر این، خدمات اعتباری بانک پاسارگاد نیز از طریق همین اپلیکیشن ارائه می‌شود.

مبلغ نگهداری ریسک بیمه ایران ۵۱ هزار میلیارد ریال شد

شرکت بیمه ایران با رتبه توانگری سطح یک و براساس بررسی و تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه و با داشتن سرمایه و ذخایر قابل توجه از بیشترین ظرفیت نگهداری ریسک براساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰در بین شرکت‌های بیمه بر‌خوردار است که مبلغ نگهداری آن از هر ریسک بالغ بر ۵۱هزار میلیارد ریال است.

رشد ۵۸ درصدی درآمد حق بیمه در بیمه آسیا

شرکت بیمه آسیا با سرمایه 2.413 میلیارد تومانی، در 5 ماهه نخست سال جاری رقمی معادل 6.726 میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره شناسایی نمود و روند صعودی درآمد صدور بیمه نامه را حفظ نمود. این شرکت در مدت مشابه سال 1400 درآمد حق بیمه 4.254 میلیارد تومانی را به ثبت رسانده بود.

عملکرد خوب بانک کارآفرین در ۵ ماهه منتهی به مرداد

جمع درآمد تسهیلات بانک کارآفرین تا پایان مرداد ماه سال جاری به رقم 2.703 میلیارد تومان رسید و روند صعودی خود را حفظ نمود. این بانک در بازه زمانی مشابه سال 1400 درآمد تسهیلات 2.152 میلیارد تومانی را محقق کرده بود و به این ترتیب در سال جاری شاهد رشد 26 درصدی درآمد مذکور بودیم.

درآمد سپ به ۲۶۰۰ میلیارد تومان نزدیک شد

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) در عملکرد 8 ماهه منتهی به مرداد 1401 موفق به شناسایی درآمد حاصل از خدمات و فروش به مبلغ 2.595 میلیارد تومان شد که مقایسه آن با مدت مشابه سال 1400 حاکی از رشد 29 درصدی درآمدهای این شرکت می باشد.

اینفلوئنسرها امسال باید مالیات بپردازند

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه براساس قانون بودجه سال گذشته، اینفلوئنسرها امسال باید مالیات مشمول شده را بپردازند، گفت: با همکاری دستگاه‌های حاکمیتی به اطلاعات مالی اینفلوئنسرها دست پیدا کردیم. وی تاکید کرد که لیست این افراد تهیه شده و آمار مشخص و بانک اطلاعاتی جامع و منسجمی درباره این افراد به دست آمده است.

نحوه دریافت غیرحضوری شماره شبا با کارت بانکی

روی تمام کارت‌های بانکی، شماره‌ای ۱۶ رقمی وجود دارد که همان شماره کارت شما به حساب می‌آید.

ثبات تعرفه ها آسیبی برای صنعت مخابرات

فعالان صنعت مخابرات به همراه مدیران شرکت مخابرات ایران معتقدند ثابت ماندن تعرفه خدمات ارتباطات ثابت در سالیان طولانی به کل این صنعت آسیب رسانده و جبران این آسیب به زمان طولانی‌ای نیاز دارد.

معاملات دلار در کانال ۲۹ هزار تومان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  21