از اهمیت مدیریت ریسک در صنعت ارزهای دیجیتال تا رشد ۴۳ درصدی سود خالص بیمه اتکایی امین

عناوین خبری روز یکشنبه 30 مرداد 1401؛

همان طور که صنعت ارزهای دیجیتال به رشد و بلوغ خود ادامه می‌دهد، نیاز به رفع ریسک‌هایی برای کسب‌وکارهای فعال در این صنعت افزایش می‌یابد. اگر کشوری بخواهد از پتانسیل روبه‌رشد صنعت ارزهای دیجیتال استفاده کند، باید شرایط موردنیاز شرکت‌های کوچک و بزرگ را فراهم کند تا آنها هم بتوانند محصولات جدید را برای رفع نیازهای معامله‌گران ایجاد نمایند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،به روزترین عناوین خبری حوزه بانکداری الکترونیک در روز یکشنبه30 مرداد ماه سال 1401 در این صفحه بخوانید.

اهمیت مدیریت ریسک در صنعت ارزهای دیجیتال

همان طور که صنعت ارزهای دیجیتال به رشد و بلوغ خود ادامه می‌دهد، نیاز به رفع ریسک‌هایی برای کسب‌وکارهای فعال در این صنعت افزایش می‌یابد. اگر کشوری بخواهد از پتانسیل روبه‌رشد صنعت ارزهای دیجیتال استفاده کند، باید شرایط موردنیاز شرکت‌های کوچک و بزرگ را فراهم کند تا آنها هم بتوانند محصولات جدید را برای رفع نیازهای معامله‌گران ایجاد نمایند.

پیش بینی بانک جهانی از رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱

بانک جهانی با بررسی چشم انداز شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد با وجود حفظ تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران در این سال به ۳.۳ درصد برسد و تراز حساب های جاری ایران مثبت ۴.۱ درصد تولید ناخالص داخلی شود.

جذب سرمایه ۳ میلیارد دلاری توسط ۵۰ استارت‌آپ در منا

۵۰ استارت‌آپ مستقر در خاورمیانه و شمال آفریقا، در سال ۲۰۲۲ موفق به جذب نزدیک به سه میلیارد دلار سرمایه‌ شدند. در میان آنها، ۱۰ استارت‌آپ برتر به تنهایی ۹/ ۱ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند. به گزارش فوربس، امارات متحده عربی با ۲۲ استارت‌آپ و در مجموع نزدیک به ۸/ ۱ میلیارد دلار جذب سرمایه، جلودار کشورهای حوزه منا است که بیشترین سرمایه‌‌گذاری‌ها در شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ به آن سرازیر شده است. پس از این کشور، عربستان‌سعودی قرار دارد که میزبان ۱۲ استارت‌آپ است که در مجموع ۴/ ۵۲۰ میلیون دلار ‌سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند، در حالی که هفت شرکت مصری نیز در مجموع موفق به جذب ۶/ ۲۴۸ میلیون دلار سرمایه شده‌اند.

گریز از قاعده مندی/ طرح بانکداری اسلامی در حرف یا عمل؟

درحالی‌که همه کارشناسان موافق و مخالف طرح به اهمیت و ضرورت رعایت شریعت در فعالیت بانکی اذعان دارند، اما سابقه چند دهه تعجیل در ساختن یک الگوی غیرمتعارف از بانکداری نشان داده است که جهش یک‌باره و فراگیر به فضای خالی از تجربه بسیار خطرناک و پر هزینه است.

ورود طلا به کانال یک میلیون و ۱۰۰

کاهش قیمت دلار منجر با سقوط قیمت طلا و سکه در بازار شد، به طوری که هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران سک کانال به عقب رفت. ریزش طلا نیز به حدی بود که وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

اختلاف نظر دولت و مجلس در کالابرگی شدن یارانه ها/ بررسی چالش ها

معاون وزیر اقتصاد گفته است امکان اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک در مهرماه وجود دارد، طرحی که اجرای آن با توجه به شرط قانون برای مبنا قرار دادن قیمت های شهریور ۱۴۰۰، در عمل با چالش هایی رو به روست و دولت و مجلس نظر متفاوتی در این باره دارند

استقبال معامله گران خودرو از سامانه جدید بورس کالای کارگزاری بانک ملی ایران

سامانه جدید بورس کالای کارگزاری بانک ملی ایران در جریان عرضه خودرو در این بازار، مورد استقبال بی نظیر معامله گران و سرمایه گذاران قرار گرفت.

افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در سیلیکون‌ولی کالیفرنیا

به زودی اتحادیه اروپا سفارتخانه‌ای در دره تکنولوژی دایر می‌کند؛ یک پایگاه جدید در سانفرانسیسکو تا همکاری‌های میان قانون‌گذاران اروپایی و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را تسهیل کند.

بسته شدن نماد، تنبیه سرمایه‌گذار است نه شرکت!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بسته شدن نماد را یکی از خطوط قرمز سازمان بورس برشمرد و گفت: بسته شدن نماد، تنبیه سرمایه‌گذار است نه شرکت. برای همین برای احقاق حقوق سرمایه گذار تلاش کردیم و بسیاری از نمادهای بازار پایه باز شده است.

فریدون بهبهانی سرپرست بانک کشاورزی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی بانک ها، طی حکمی فریدون بهبهانی را به عنوان سرپرست بانک کشاورزی منصوب کرد.

حمایت بانک ملی ایران از شرکت های دانش بنیان خراسان

معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور بانک ملی ایران در سفر به استان خراسان جنوبی با اشاره بر اهمیت بیانات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، بر توسعه ساختارها و سازمان های دانش بنیان، سرمایه گذاری هدفمند در جهت افزایش تولید و بالا بردن بهره وری واحدهای تولیدی با توجه به پتاسیل ها و ظرفیت های بالای این استان تاکید کرد.

کاهش نرخ رسمی ۱۶ ارز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1