کاهش ۳۳ درصدی مطالبات مشکوک الوصول بانک سینا

معاون حقوقی و مطالبات بانک سینا گفت: با اتخاذ سیاست‌های مناسب و برنامه‌ریزی‌های هدفمند، مطالبات مشکوک‌الوصول بانک سینا با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،مجتبی دهقاندار افزود: این بانک توانسته با اتخاذ سیاست‌های مناسب و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کنترل مستمر برنامه‌ها، سهم مطالبات مشکوک‌الوصول خود از کل مطالبات غیر جاری را تا پایان تیرماه سال جاری به 33 درصد برساند.
وی خاطرنشان کرد: این بانک در شاخص وصول مطالبات، با کاهش یک هزار و 702 میلیارد ریالی مانده مطالبات مشکوک‌الوصول معادل 32 درصد رشد منفی را تجربه کرده است.
به گفته معاون حقوقی و مطالبات بانک سینا، سهم مطالبات مشکوک‌الوصول از کل مطالبات غیر جاری این بانک تا پایان سال گذشته 65 درصد بوده که درپایان تیرماه امسال با سیر نزولی به 33 درصد رسیده و بر این اساس بانک سینا با اتکا به منابع مالی آزاد شده خود توانسته است تسهیلات بیشتری پرداخت کند و زمینه بهره‌مندی تعداد بیشتری از مشتریان از تسهیلات قرض‌الحسنه و خدمات عام‌المنفعه را فراهم آورد.
وی اظهار داشت: مطالبات مشکوک‌الوصول شامل تمامی اصل و سود تسهیلاتی است که بیش از 18 ماه از سررسید و یا تاریخ قطع پرداخت اقساط آن‌ها سپری شده و مشتری هنوز اقدام به بازپرداخت بدهی خود نکرده است.
دهقاندار همچنین تصریح کرد: نسبت مطالبات بانک سینا به تسهیلات (نرخ ریسک اعتباری) در انتهای سال ۱۴۰۰ معادل ۲،۵ درصد بوده است.

منبع: بانک سینا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  72