تصویب افزایش سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومانی بانکها در کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب لایحه افزایش سرمایه بانکها به میزان 20 هزار میلیارد تومان در این کمیسیون خبرداد و گفت: این لایحه پس از تصویب بودجه 90 به صحن علنی مجلس می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر از تصویب لایحه افزایش سرمایه بانکها به میزان 20 هزار تومان در جلسه یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد و گفت: این لایحه پس از تصویب لایحه بودجه 90 به صحن علنی مجلس تقدیم خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: لایحه افزایش سرمایه بانکها توسط اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تدوین شده است و لایحه بانک مرکزی  نیست.

وی افزود: افزایش سرمایه بانکها از محل درآمدهای مازاد نفتی منهای 20 درصدی که باید به صندوق توسعه ملی واریز شود، فروش اوراق مشارکت و صکوک، فروش اموال و املاک مازاد بانکها و تهاتر بدهی دولت با بانکها خواهد بود.

فتحی پور عنوان کرد: از رقم 20 هزار میلیارد تومان 10 هزار میلیارد تومان از محل مازاد درآمدهای نفتی و 10 هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق و صکوک خواهد بود.

نماینده مردم کلیبردر مجلس افزود: از لایحه مذکور تنها یک ماده برای بررسی و تصویب باقیمانده بود که به تصویب رسید و بر این اساس تمام مباحث لایحه بررسی و تصویب شد.

وی افزود: ماده باقیمانده ماده 7 مربوط به ورشکستگی شرکتها بود تا براساس قانون تجارت با این شرکتها برخورد شود، به عبارت دیگر مقرر شد تا از زمانیکه شرکتها اعلام ورشکستگی می کنند و قوه قضائیه اسامی آنها را اعلام می کند، دیگر سود و جریمه ای به بدهی های بانکی آنها تعلق نگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  51