انویدیا بورس آمریکا را آتش زد و رکوردی تاریخی ثبت کرد

با ادامه‌ی رشد چشمگیر درآمد انویدیا، ارزش سهام این شرکت برای اولین‌بار از مرز ۱٬۰۰۰ دلار عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،در پی انتشار گزارش مالی انویدیا، ارزش سهام این شرکت با رشد هفت درصدی برای اولین بار در تاریخ از مرز ۱٬۰۰۰ دلار عبور کرد تا رکوردی مهم ثبت شود. تیم سبز موفق شد در فصل اخیر، فراتر از انتظار تحلیلگران وال‌استریت ظاهر شود و به پیشرفت انفجاری‌اش ادامه دهد.

بر اساس گزارش CNBC، انویدیا بار دیگر نشان داده که تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی همچنان به‌شدت بالا است.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، پیش‌بینی کرده است که درآمد شرکت در سال ۲۰۲۴ به‌لطف تراشه‌های نسل جدید Blackwell افزایش پیدا کند. به گفته‌ی هوانگ، انویدیا ازاین‌پس هر سال تراشه‌ی هوش مصنوعی جدید می‌سازد. مدیرعامل تیم سبز اعلام کرد که تعداد سهم‌های این شرکت ۱۰ برابر خواهد شد (تقسیم هر سهم به ۱۰ قسمت).

سود هر سهم انویدیا در فصل اول سال مالی ۲۰۲۵ (معادل تقریباً ماه دوم تا پنجم سال تقویمی ۲۰۲۴) به ۶٫۱۲ دلار رسید. تحلیلگران انتظار داشتند این شرکت ۲۴٫۶۵ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند و تیم سبز در نهایت درآمد ۲۶٫۰۴ میلیارد دلاری ثبت کرد.

انویدیا انتظار دارد که در فصل جاری ۲۸ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند. تحلیلگران وال‌استریت درآمد فصل جاری را ۲۶٫۶۱ میلیارد دلار و سود هر سهم را ۵٫۹۵ دلار پیش‌بینی کرده بودند.

انویدیا در فصل اخیر ۱۴٫۸۸ میلیارد دلار سود خالص به جیب زد. سود خالص این شرکت در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۲٫۰۴ میلیارد دلار بود. میزان رشد انویدیا در یک سال اخیر خیره‌کننده است و بخش قابل توجهی از این رشد به رهبری تیم سبز در حوزه‌ی هوش مصنوعی نسبت داده می‌شود. انویدیا حالا مشتریان بزرگی نظیر گوگل، مایکروسافت، متا و OpenAI دارد.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کسب‌و‌کار انویدیا، واحد دیتاسنتر است. درآمد این کسب‌و‌کار رشد سالانه‌ی ۴۲۷ درصدی تجربه کرد و به ۲۲٫۶ میلیارد دلار رسید. مدیر ارشد مالی انویدیا می‌گوید این رشد چشمگیر نتیجه‌ی افزایش تقاضا برای تراشه‌های سری Hopper ازجمله H100 است.

سایر کسب‌و‌کارهای انویدیا نیز وضعیت بسیار خوبی دارند. کسب‌و‌کار شبکه‌ی این شرکت ۳٫۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و درآمد واحد گیمینگ با رشد ۱۸ درصدی به ۲٫۶۵ میلیارد دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  69