رصدخانه ملی رفاه ایرانیان با حمایت و مشارکت بانک رفاه کارگران راه‌اندازی شد

رصدخانه ملی رفاه ایرانیان که با حمایت و مشارکت بانک رفاه کارگران راه‌اندازی و تجهیز شده است، در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مراسم افتتاح این رصدخانه با حضور دکتر مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام رحمانی، دکتر عسگریان و دکتر کریمی بیرانوند معاونان این وزارتخانه، دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از روسا و معاونان سازمان‌های تابعه وزارتخانه برگزار شد

بر اساس این گزارش، «پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان» با هدف توسعه عدالت اجتماعی، توسعه حکمرانی داده‌محور از طریق داده‌های ثبتی و متقن، مشاهده وضعیت کلان رفاهی و اقتصادی کشور و تحلیل شرایط، بازتوزیع عادلانه ثروت از طریق حمایت گروه‌های کم‌درآمد و دریافت مالیات از گروه‌های پردرآمد، صرفه‌جویی در منابع مالی دولت از طریق هدفمندکردن سیاست‌های حمایتی و ارزیابی اثربخشی سیاست‌های رفاهی و تحول در ارائه خدمات حمایتی ایجاد شده است.

تبیین و ارائه چنین مشخصاتی باتوجه به حجم و فراوانی داده‌ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است، نیازمند زیرساختی همچون رصدخانه ملی رفاه ایرانیان خواهد بود.

رصدخانه ملی رفاه، شبکه‌ای سیاست محور است که رصد نظام‌مند و مستمر شرایط و مسایل مربوط به رفاه همه افراد و خانوارها را در پهنه جغرافیایی کشور بر عهده دارد تا از سیاست، برنامه، تصمیم‌گیری و اجرای «کارآمد و مبتنی بر شواهد» حمایت کند.

رصدخانه ملی رفاه ساختاری است که از طریق کاربرد ثانویه و ادغام دروندادهای اطلاعاتی و فرآیندهای موجود تشکیل می شود و هدف نهایی آن، سیاستگذاری و مشارکت در حفظ و ارتقای رفاه خانوارها و بهبود آن و کاهش نابرابری‌ها و بی عدالتی در حوزه رفاه است.

داشتن تصویری روشن از وضعیت رفاهی کشور(منطقه، استان، شهر)، کمک به سیاستگذاری مبتنی بر شواهد، پلت فرم کاملی از داده‌ها و اطلاعات رفاهی برای کاهش فقر و بی‌عدالتی و نابرابری در حوزه رفاه، اشتراک داده‌ها و آمار با سازمان‌های دیگر و شناسایی فقر و توزیع جغرافیایی آن را از جمله اهداف این پروژه است.

در سال گذشته این طرح در معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد و خوشبختانه با مشارکت و حمایت بانک رفاه کارگران و تخصیص فضا و خرید تجهیزات راه‌اندازی شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  33