آغاز ممنوعیت فروش طلاهای خارجی

سازمان حمایت اعلام کرد:

بنابر اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فروش هر گونه مصنوعات خارجی طلا از امروز 28 آبان ماه در سطح کشور ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پیش از این شهرام میرآخورلو مدیر کل کالاهای فلزی سازمان حمایت گفته بود: در خصوص اجرای طرح نظارتی کالای خارجی طلا و جمع‌آوری آن ما با اتحادیه کشوری طلا هماهنگی لازم را انجام دادیم. این اتحادیه معتقد بود که این طرح باید از ابتدای سال 91 اجرا شود اما در این خصوص هیچ برنامه‌ای به ما ندادند لذا از شنبه 28 آبان با هماهنگی صورت گرفته با 31 استان، استانداری‌ها و انجمن تولیدکنندگان کلیه مصنوعات خارجی طلا از سطح بازار جمع‌آوری می‌شود.

در مصنوعات ساخت داخل معمولا حرف T یا اعدادی نظیر 24، 25 و 26 ضرب شده است لذا مردم باید در خرید مصنوعات طلا دقت لازم را به عمل بیاورند.گزارش فارس از طلا فروشی های غرب تهران حکایت از آن دارد که فروشندگان مصنوعات خارجی در حال جمع آوری و ذوب این مصنوعات و تبدیل به ساخت داخل هستند.

در همین ارتباط رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: واردات و فروش مصنوعات خارجی طلا غیرقانونی است.

محمد کشتی‌‌آرای ، در پاسخ به این سؤال که با اعلام سازمان حمایت از امروز باید کلیه مصنوعات خارجی طلا از بازار جمع شود، گفت: واحدهای صنفی در جریان جمع‌آوری مصنوعات خارجی هستند اما من نمی‌دانم سازمان حمایت چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد.

وی افزود: سازمان حمایت از ما برنامه خواسته ولی ما منظور آنها را از برنامه نمی‌دانستیم چرا که معتقد بودیم تا پایان سال به ما فرصت بدهند تا بتوانیم فرهنگ‌سازی لازم را انجام بدهیم.رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این سؤال که آیا اکثر این مصنوعات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: بله. واردات مصنوعات طلا ممنوع است.

وی افزود: واحدهای صنفی در جریان جمع‌آوری مصنوعات خارجی طلا هستند و ناچارند این مصنوعات را ذوب کنند که با انجام این کار اجرت و هزینه ساخت طلا از بین می‌رود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =