اتمام گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی ارائه گزارش نهایی این کمیسیون برای ارائه به صحن علنی مجلس را منوط به رأی‌گیری دوباره توسط رئیس کمیسیون اقتصادی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پیمان فروزش درباره وضعیت رسیدگی به گزارش کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی در کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس اظهار داشت: این گزارش نهایی و در کمیسیون نیز به دفعات قرائت شده است.

وی افزود:‌ اما با وجود اینکه چندین بار این گزارش در کمیسیون اقتصادی قرائت شده هنوز رأی ها به حد نصاب نرسیده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی ادامه داد:‌ بنده کارم را انجام دادم و گزارشم را به کمیسیون تحویل دادم اما اینکه چرا هنوز رأی گیری در خصوص آن انجام نشده جزء مواردی است که آقای فتحی‌پور (رئیس کمیسیون اقتصادی) باید پاسخ دهد.

فروزش تأکید کرد: بعد از تصویب گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی این گزارش به هیات رئیسه ارائه خواهد شد.

وی درباره محورهای این گزارش گفت: در این گزارش اطلاعاتی درباره بدهکاران بانکی، وثایق وام‌ها، بررسی توجیهات اقتصادی طرح‌هایی که به آنها تسهیلات بانکی پرداخت شده، شناسایی بدهکاران بالای یک میلیارد تومان و موارد مشابه آمده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی ادامه داد: براساس این گزارش باید بانکداری متمرکز در ایران انجام شود چراکه اگر "Core Banking" نباشد حرف زدن درباره نظارت بر بانک‌ها بی فایده است.

فروش در خاتمه تأکید کرد: آقای فتحی پور باید در کمیسیون اقتصادی یک بار دیگر در خصوص این گزارش رأی‌گیری کند تا در صورت به حد نصاب رسیدن آنرا به هیات رئیسه مجلس ارائه دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  59