دستگیری هکرهای وقت شناس

پلیس اسلوونی پنج نفر را به اتهام مشارکت در عملیات هک حساب های بانکی بازداشت کرد.تحقیقات در این خصوص از سال گذشته و پس از آن که مشخص شد گروهی ناشناس با استفاده از بدافزارهای رایانه ای، به خالی کردن حساب های بانکی افراد می پردازند، آغاز شد.در آن زمان چند شرکت کوچک، مرکز سرت اسلوونی را در جریان برداشت های مشکوک و مبهم از حساب های خود قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  از تارنمای شرکت ملی انفورماتیک به نقل از پایگاه نت سکیوریتی، در این روش بزهکاران یک ایمیل جعلی که در ظاهر از سوی بانک و یا مسئولین مالیاتی ارسال شده به قربانی می فرستند.

موضوع این ایمیل جعلی، هشدار نسبت به دیر شدن زمان پرداخت مالیات و یا اشاره به تغییراتی دروغین در قوانین مالی است که چه بسا برای شرکت ها زیان بار باشد.

در ایمیل های مزبور یک فایل پیوست تعبیه شده که با نصب آن، هکرها می توانستند رایانه هدف را از راه دور کنترل کنند.

از این طریق بزهکاران به اطلاعات موجود در سیستم و از جمله اطلاعات مالی حساب های اینترنتی افراد دسترسی پیدا می کردند.

بر اساس این گزارش، این هکرها زمان اجرای حملات خود را نیز با هوشمندی انتخاب می کردند و از آنجا که در پایان هفته و یا اندکی پیش از تعطیلات ملی، رایانه های هدف را تحت کنترل خود در می آوردند، مالباختگان نمی توانستند به زودی از ماجرا مطلع شوند.

این باند با این شیوه مزورانه، حدود 2 میلیون یورو جابجا کرده بود که خوشبختانه سازمان مبارزه با پولشویی، جلوی انتقال بسیاری از این مبالغ را گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  53