بانک‌ها، پذیرای تبلیغات موبایل

گزارش اخیر نیلسون تله متریک، نشان می‌دهد حدود نیمی از کاربران موبایل بنکینگ کمتر از 35 سال دارند و یک سوم این جمعیت تلفن هوشمند را به عنوان مهم‌ترین دستگاه برای برطرف کردن نیازهای بانکداری خود معرفی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تارنمای شاپرک بر اساس گزارش اخیر نیلسون تله متریک، جوانانی که در بازه زمانی سال‌های 1980 تا 2000 میلادی متولد شده‌اند؛ موبایل بنکینگ را در قبضه خود دارند. این گزارش نشان می‌دهد حدود نیمی از کاربران موبایل بنکینگ کمتر از 35 سال دارند و یک سوم این جمعیت تلفن هوشمند را به عنوان مهم‌ترین دستگاه برای برطرف کردن نیازهای بانکداری خود معرفی کرده‌اند.

سال گذشته نیلسون از 2000 کاربر تلفن هوشمند و تبلت در آمریکا همه‌پرسی کرد تا رفتارهای خرید آنان درباره دستگاه‌های موبایل را دریابد. امسال برای نخستین مرتبه شرکت اطلاعاتی، درباره استفاده مشتری از موبایل و آنلاین بنکینگ جمع‌آوری کرده است.

 بیل دینان مدیر تله متریک می‌گوید: موضوع بحثمان درباره تراکنش‌های نهایی است. ممکن است فردی باشد که صورت حساب را پرداخت می‌کند و برای یک کارت اعتباری جدید یا خط اعتباری یا وام اقدام می‌کند و یا ممکن است فردی باشد که به دنبال خدمات سرمایه‌گذاری است که روش خرید نشان‌دهنده نحوه انجام تراکنش می‌باشد.

حدود 50 درصد فعالیت‌های بانکداری آنلاین در تلفن‌های هوشمند و تبلت انجام می‌شود و حدود 54 درصد کاربران موبایل بنکینگ تراکنش‌های بانکی خود را با دستگاه‌های موبایلشان انجام می‌دهند.

 انگیزه برای انجام این تحقیق، آن بود که از سویی همه افراد می‌دانند تلفن‌های هوشمند کاربردهای مختلفی دارند؛ اما تبلیغات موبایل لزوماً درآمدزایی ندارند. هدف این تحقیق آن بود که نشان دهد مشتریان تا چه حدی از دستگاه‌های موبایل برای خرید و تراکنش‌های بانکداری استفاده می‌کنند و بنابراین  وب سایت‌های بانکی و نرم‌افزارها به وسیله‌ای قدرتمند برای بازاریابی تبدیل می‌شوند.

 این تحقیق نشان داد؛ 3 نفر از هر 4 جوان، کاربر موبایل بنکینگ هستند که تبلیغات موبایل را دریافت می‌کنند و گروه جوانان به تخفیفات و پیشنهادات خاص علاقه دارند. دینان می‌گوید: برای این گروه سنی تخفیف بسیار اهمیت دارد؛ اما برای گروه سنی بالاتر، یک تبلیغ هدفمند و مرتبط حائز اهمیت است.

 تمام این موارد نشان می‌دهد بانک‌ها به دنبال دسترسی به درآمدزایی به همان روش موتور جستجوی گوگل هستند.

 

منبع: برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2