سیدمحمد خاتمی، ظرفیتی که باید از آن بهره گرفت

در ایران نیز ، سید محمد خاتمی چهره ای شناخته شده و مورد احترام در جهان به شمار می رود. فراموش نکنیم که سال 2001 در دنیا ، به پیشنهاد خاتمی سال گفت و گوی تمدن ها نامیده شد که متأسفانه با حادثه 11 سپتامبر همزمان شد و در حاشیه این حادثه و جنگ افغانستان قرار گرفت. با این حال ، از خاتمی به عنوان صاحب نظریه گفت و گوی تمدن ها یاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از عصر ایران برخی سیاستمداران در جهان امروز ، فارغ از پست سیاسی ای که دارند یا داشته اند ، به عنوان افرادی اندیشمند و مصلح مورد احترام هستند. اگر بخواهیم یک مصداق جهانی در این باره داشته باشیم ، می توانیم از "نلسون ماندلا" نام ببریم که شهرت و محبوبیت اش ، نه رهین چند سال ریاست جمهوری اش بر آفریقای جنوبی که مدیون تلاش ها ، مجاهدت ها و بینش والای انسانی اش بوده است.

کشورهای مختلف در جهان، اگر افرادی داشته باشند که حداقلی از احترام بین المللی متوجه آنها باشد، می کوشند از آنان در راستای منافع ملی شان استفاده کنند. این افراد می توانند رؤسای جمهور سابق و اسبق، ورزشکاران ، هنرمندان ، برندگان جایزه نوبل و … باشند.
به عنوان مثال ، در ماجرای گم شدن یک شهروند آمریکا در کیش (به روایت آمریکایی ها)، این محمدعلی کلی، بوکسور نامدار آمریکایی بود که به مقامات ایرانی نامه نوشت یا در قضیه دستگیری خبرنگار آمریکایی در کره شمالی، این رئیس جمهور اسبق آمریکا بود که به کره شمالی رفت و آزادی او را سبب شد.

در ایران نیز ، سید محمد خاتمی چهره ای شناخته شده و مورد احترام در جهان به شمار می رود. فراموش نکنیم که سال 2001 در دنیا ، به پیشنهاد خاتمی سال "گفت و گوی تمدن ها" نامیده شد که متأسفانه با حادثه 11 سپتامبر همزمان شد و در حاشیه این حادثه و جنگ افغانستان قرار گرفت. با این حال ، از خاتمی به عنوان صاحب نظریه "گفت و گوی تمدن ها" یاد می شود.
 

height=341
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  22