هنر تجارت الکترونیک

ساخت یک بازار دیجیتال تعاملی

آگاهی از این که چه چیزهایی بازدیدکنندگان را به خرید از یک وب سایت تجارت الکترونیک ترغیب می کنند هنری بر مبنای علم محسوب شده که با طراحی وب پاسخگو مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فناوری دیجیتال با چنان سرعتی در حالتوسعه و پیشرفت است که اغلب فراموش می کنیم در پس علم یک هنر نیز نهفته است. اینمساله به ویژه زمانی که بحث تجارت الکترونیک مطرح می شود، صدق می کند. چگونگیتبدیل بازدیدکنندگان به مشتریانی وفادار تنها توجه به آمار و ارقام را در بر نمیگیرد و حضور نسل ویژه ای از متخصصین و اهل فن را می طلبد.

 آگاهی از این که گوگل چگونه صفحات وب را رده بندی می کند ویا این که چه تعداد بازدیدکننده مجددا از یک صفحه بازدید می کنند، خوب است اما دربرخی سطوح، یک توسعه دهنده وب باید بر غریزه خود متکی باشد. آگاهی از این که چهچیزهایی بازدیدکنندگان را به خرید از یک وب سایت تجارت الکترونیک ترغیب می کنندهنری بر مبنای علم محسوب شده که با طراحی وب پاسخگو مرتبط است.

عناصر طراحی وب که تبدیل میشوند

همان گونه که از نام آن مشخصاست، طراحی وب فعالیت و تلاشی خلاقانه است که ترکیبی عالی از هنر و دانش محسوب میشود. چگونگی کدنویسی و برنامه ریزی برای طراحی وب به دانش بالایی نیاز دارد امانیازمند چشم یک هنرمند برای قرار دادن خود به جای بازدیدکننده و درک زاویه دید وینسبت به سایت نیز است. آیا سایت جذابیت کافی برای بازدیدکننده را دارد؟ آیا بیش ازاندازه شلوغ است و جستجو در آن و یافتن آنچه مد نظر قرار دارد دشوار است؟ گرافیک وترکیب های رنگی چگونه هستند؟ گاهی اوقات به عنوان توسعه دهنده وب چنان درگیراستفاده از ابزارهای مختلف می شوید که فراموش می کنید اندکی از پروژه خود فاصلهگرفته و نگاهی به طراحی آن از نگاه یک بازدیدکننده داشته باشید. به طور معمول، تمهای کارآمد ساده هستند زیرا تعامل بهتر و راحت‌تری را ایجاد می کنند.

به عنوان مثال، مفهوم رنگ رامد نظر قرار می دهیم. بر مبنای داده های علمی موجود، رنگ هایی مشخص موجب شکل گیریحالاتی مشخص در بازدیدکننده می شوند. این جایی است که هنر با علم ملاقات می کند زیراتوسعه دهنده وب باید با نگاهی از خارج درباره این که آن رنگ ها به وی چه می گویند اندیشهکند. اگر هدف جلب نظر بازدیدکننده برای خرید یک محصول یا سرویس است رنگ هایی مشخصممکن است برای بازارهایی خاص بهتر عمل کنند.

چیدمان و کارکرد

یکی از مهم‌ترین مواردی کهمی تواند عملکرد وب سایت تجارت الکترونیک و کارایی آن را تحت تاثیر قرار دهد صفحهآرایی و آرایش است. اگر بازدیدکننده قادر به یافتن روشی ساده برای افزودن اقلام مدنظر خود برای خرید و یا چگونگی پرداخت هزینه آنها نباشد این احتمال وجود دارد کهخرید بعدی را از وب سایتی دیگر با طراحی و چیدمان کاربرپسندتر انجام دهد.

در شرایطی که استفاده ازتلفن های هوشمند و محبوبیت آنها روند رو به رشدی را دنبال می کند، صفحه آرایی وبسایت از اهمیت بیشتری نیز برخوردار شده است. نمایشگر این دستگاه ها نسبت به رایانهها کوچکتر است و مطالعه توضیحات محصول می تواند دشوارتر باشد. امروزه، توسعهدهندگان وب این مساله را مد نظر داشته و تنظیمات لازم برای مشاهده بهتر وب سایت دردستگاه های قابل حمل را انجام داده و یا اپلیکیشنی اختصاصی برای آن ارائه می کنند.

منبع:عصرایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  4  =  10