رانفور بابت هر سهم ۳۸ تومان سود تقسیم کرد

در ابتدای مجمع، دکتر علیرضا ماهیار، رییس مجمع، ضمن خیرمقدم به حضار، شهادت جانگداز رئیس جمهور و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد را بسیار ناباورانه توصیف کرد و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات را مسئلت نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک امروز در محل هتل ارم به ریاست مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و با حضور بیش از 95 درصدیِ سهامداران برگزار شد که ضمن تصویب صورتهای مالی، با تقسیم سود 380 ریال به ازای هر سهم به پایان رسید.

در ادامه جلسه، دکتر عبدالرضا شاکری مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، با نگاهی به 10 روند برتر فناوری در سال 2024 از نگاه گارتنر تصریح کرد: ۶ فناوری در این گزارش به مقوله هوش مصنوعی و حوزه های مرتبط به آن اختصاص یافته است.

موضوعاتی مانند اعتماد، ریسک ها و امنیت هوش مصنوعی، توسعه هر چیزی به وسیله هوش مصنوعی، برنامه ها و ابزارهای کاربردی هوشمند، هوش مصنوعی مولد در اختیار همه و نیروی کار مسلح به ابزار هوش مصنوعی، از مواردی است که در این گزارش مورد تاکید قرار گرفته است.

دکتر شاکری ادامه داد: در این بین، تغییر بزرگی در حوزه مشتریان رخ خواهد داد و اینبار ماشین ها نیز به عنوان مشتری خواهند بود و اگر پیشتر با ده ها میلیون حساب بانکی در ارتباط بودیم، اکنون صحبت از مدیریت صدها میلیون حساب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک همچنین به نتایج تحقیقات اکسنچر در خصوص 10 روند مهم نظام بانکی در سال 2024 اشاره نمود و یادآور شد: در این بررسی‌ها نیز هوش مصنوعی از جایگاه ویژه برخوردار بوده و البته موضوعاتی چون ضرورت به‌ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه تحول دیجیتال، موضوع رایانش ابری و استفاده از ظرفیت‌های آن و همچنین تنظیمِ مجددِ تنظیم‌گری، مورد تاکید قرار گرفته است.

دکتر شاکری ضمن نام بردن از افزایش سود‌آوری و توان مالی شرکت و همچنین میزان رضایت مشتریان به‌عنوان اهداف راهبردی، به روندهای کلان شرکت اشاره داشت و گفت: تعهد بر اجرای توانمند تعهدات و ماموریت‌های محوله در حوزه‌های ملی و حاکمیتی، پژوهش و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی، ارتقای امنیت سامانه‌ها و محصولات شرکت، تمرکز بر ارتقای کیفیت محصولات و خدمات و نیز توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی شرکت، اهمّ این برنامه‌ها هستند.

وی همچنین حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری مالی و ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه را از جمله کلان‌روندهای مورد تاکید شرکت ذکر نمود.

دکتر شاکری در خصوص سیر تحولات شرکت در سال گذشته به پیاده‌سازی سامانه درگاه پرداخت حسابی (پل‌پی)، عملیاتی‌سازی ریال دیجیتال در هفت بانک، پیاده‌سازی سامانه پرداخت اعتباری که مورد تقدیر مسئولان ارشد کشور قرار گرفت، پیوستن رسمی بانک تجارت به جرگه مشتریان، تدوین طرح تحول بانک مرکزی در حوزه نظارت و ساماندهی و ادغام موسسه نور در بانک ملی را از مهمترین اقدامات سال گذشته دانست.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در بحث کارمزد تراکنش‌ها تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با بانک مرکزی، موافقت برای دریافت کارمزد از تعدادی سامانه اخذ شده که در صورت تصویب، به درآمدهای شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه آماری قابل توجه اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۸۵۰۰ حمله سایبری به زیرساخت‌های این شرکت و سامانه‌های ملی و حاکمیتی صورت گرفت که تمامی این حملات با موفقیت دفع گردید.

همچنین ۵۲ مانور موفق به‌منظور اجرای سیستم مدیریت تداوم کسب‌وکار در سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به پردازش ۳۲۰ میلیارد تراکنش بانکی و بین بانکی در سال گذشته در شرکت خدمات انفورماتیک تصریح کرد: نکته حائز اهمیت، سطح پایداری و امنیت بالای این حجم تراکنش بوده است.

دکتر شاکری در پایان از همراهی و همکاری مدیران محترم بانک مرکزی، هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و نیز هیات مدیره، مدیران و همکاران گروه خدمات انفورماتیک قدردانی کرد.

در ادامه دکتر ماهیار رییس مجمع و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک از مدیرعامل و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک تشکر و قدردانی نمود.

همچنین جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت بلافاصله پس از مجمع عمومی عادی برگزار شد و اصلاح مفادی از اساسنامه شرکت بر اساس ابلاغیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب مجمع رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8