معرفی فناوری‌های سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در سطوح بین‌المللی

قائم مقام رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در امور بین‌الملل گفت: تلاش برای معرفی و تجاری‌سازی فناوری‌های انجام شده در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در سطوح بین‌المللی از سر گرفته‌ می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر مولی‌نژاد با بیان این مطلب از معرفی طرح تولید بیودیزل و سایر محصولات از میکروآلگ در مجامع بین‌المللی خبر داد.

مولی‌نژاد در این رابطه اظهار کرد: در «کنفرانس وزیران و نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند IORA در زمینه اقتصاد آبی» فناوری طرح میکروآلگ در قالب مقاله‌ای با عنوان «Marine Potential for sustainable Development» مطرح شد و مورد استقبال اعضا قرار گرفت و جزو مقالات برگزیده در کتابچه کنفرانس به چاپ رسید.

وی افزود: همچنین برخی کشورها بر اهمیت این فناوری برای تولید سوخت زیستی تأکید کردند.

مولی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مقامات ارشد اتحادیه مقرر شد که نشست متخصصین کشورهای عضو در زمینه اقتصاد اقیانوس‌ها را با تأکید بر توسعه انرژی سبز، مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند پس از تصویب وزیران (وزرای امور خارجه) در اکتبر سال جاری برگزار کند که مبلغ 40 هزار دلار برای برگزاری این اجلاس از طرف دبیرخانه این اتحادیه اختصاص داده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان در امور بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقتصاد اقیانوس‌ها، «کنفرانس وزیران و نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند IORA در زمینه اقتصاد آبی» با حضور بیش از 300 نماینده از کشورهای عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی شامل تعدادی از وزرای اقتصاد و انرژی اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، مقامات ارشد و کشورهای همکار شامل فرانسه، ژاپن، انگلیس، آمریکا، چین، مصر و سازمان‌های بین‌المللی FAO ،UNIDO و مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه (IORA RCSTT) به میزبانی کشور موریس با حمایت 200 هزار دلار کمک کشور هند برگزار شد.

وی افزود: در افتتاحیه این کنفرانس که طی تاریخ 11 تا 12 شهریور (برابر با 3-2 سپتامبر 2015) برگزار شد، نخست وزیر کشور موریس و وزرای تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده از جمله استرالیا و اندونزی سخنرانی کردند.

مولی‌نژاد خاطرنشان کرد: نمایندگان این کشورها درخصوص چهار موضوع مهم شیلات و آبزی‌پروری (به‌ منظور اطمینان از امنیت غذایی و کمک به کاهش فقر و معیشت پایدار)، انرژی‌های تجدیدپذیر اقیانوس (به منظور کاهش هزینه انرژی و انطباق پذیری با تغییرات آب و هوایی)، حمل ونقل در بنادر و کشتیرانی (به منظور افزایش تجارت، سرمایه‌گذاری و بازرگانی دریایی در منطقه حاشیه اقیانوس هند) و هیدروکربن‌ها و مواد معدنی بستر دریا به‌ منظور پایه‌ریزی فرصت‌های جدید شغلی و جذب سرمایه در منطقه اقیانوس هند سخنرانی کردند.

وزرا و شرکت‌کنندگان در این اجلاس بر لزوم توجه مسئولین کشورهای منطقه به اهمیت روزافزون اقتصاد اقیانوس‌ها و حفظ محیط زیست، در هماهنگی جامع برای مدیریت اقتصاد اقیانوس هند تأکید کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5