دکتر پورامینی، شیمیدان برجسته کشور در گرایش معدنی شد

استاد دانشگاه شهید بهشتی به‌ عنوان شیمیدان برجسته سال در حوزه شیمی معدنی انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، براساس انتخاب هیأت مدیره‌ انجمن شیمی ایران، دکترمصطفی پورامینی، استاد شیمی معدنی و عضو هیات علمی گروه شیمی محض دانشگاه شهید بهشتی به عنوان شیمیدان برجسته، پیشکسوت و موثر کشور انتخاب شد.

مراسم تقدیر از دکتر پورامینی در هجدهمین کنگره ملی انجمن شیمی ایران که 8 تا 10 شهریور در دانشگاه سمنان برگزار شد انجام شد.

انجمن شیمی ایران یکی از پرسابقه‌ترین، گسترده‌ترین و معتبرترین انجمن های علمی کشوراست که نتایج پژوهشی محققان داخلی و خارجی را در مجلات متعدد و معتبر خود در سطح ملی و بین‌المللی منتشر می‌کند؛ این انجمن سالانه چندین سمینار و کنگره ملی را با همکاری دانشگاه‌های کشور برگزار می‌کند.

دکتر پورامینی در خصوص فعالیتهای گروه شیمی معدنی دانشکده شیمی دانشگاه شهید بهشتی که آن را از گروه های پیشرو و شناخته شده این حوزه در سطح کشور توصیف کرد، گفت:
از دستاوردهای این گروه تاسیس آزمایشگاه بلورشناسی است که در سطح کشور و خاورمیانه کم نظیر است. استادان این گروه ضمن انتشار نتایج پژوهش‌های خود در معتبرترین مجلات بین‌المللی تخصصی شیمی معدنی در زمینه تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی هم اهتمام دارند که نمونه ای از آنها تولید کاتالیزور «مراکس» با همکاری قطب کاتالیست است که در حال حاضر برای گوگرد زدایی مواد نفتی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −    =  71