پشت پرده افزایش قیمت محصولات ایران خودرو!

از ابتدای سال جاری شرکت ایرانخودرو قیمت برخی از محصولات را ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داده است، اما تا کنون سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از صداوسیما، با تغییر شیوه قیمت گذاری خودرو در اواخر سال ۱۴۰۲ انتظار می‌رفت از شتاب افزایش قیمت‌ها در جاده مخصوص کاسته شود، اما اعلام قیمت‌های جدید از سوی خودروسازان نشان داد که شیب افزایش قیمت بیشتر هم شده است.

سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت می‌گوید: نحوه محاسبه و ابلاغ قیمت خودروها به وزارت صمت انتقال یافته است، شورای رقابت صرفا دستورالعمل نحوه محاسبه را اعلام می‌کند و در افزایش قیمت‌ها هیچ دخل و تصرفی ندارد.

وی می‌گوید: نظارت شورا در خصوص محاسبه قیمت، پسینی بوده و وزارت صمت توسط سازمان حمایت قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

شرکت ایران‌خودرو در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام قیمت جدید برای چهار مدل از پژو پارس (پژو پارس XU ۷ P سال سفارشی، پژو پارس LX، پژو پارس XU ۷ P، پژو پارس ELX-XU ۷ P) اقدام به ارسال فراخوان برای متقاضیان کرد. ارسال فراخوان با قیمت جدید، اعتراض متقاضیان را مقابل شورای رقابت در پی داشت چرا که مدل‌های مختلف این خودرو بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

این شرکت از ابتدای سال، قیمت هایما S۷ و هایما S۵ را دو مرحله افزایش داد بطوریکه قیمت «هایما S ۷» بیش از ۹۲ میلیون تومان و قیمت «هایما S ۵» حدود ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافتند، همچنین اخیرا قیمت «هایما S ۸» را حدود ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

شفاف نکردن نحوه محاسبه قیمت از سوی وزارت صمت و سازمان حمایت سبب می‌شود تا متقاضیان سردرگم باشند و خودروساز هم با دلایل مختلف همواره به دنبال افزایش قیمت باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  42