شرکت تکناویو گزارش دوره ۲۰۱۶-۲۰۲۰ امنیت پرداخت موبایلی جهان را منتشر کرد

چشم انداز امنیت پرداخت

شرکت تکناویو گزارش جدید خود را در زمینه بازار نرم افزارهای امنیت پرداخت موبایلی منتشر کرد. این گزارش به تحلیل روندهای کلیدی که می تواند بر ساختار کلی این بازار در دوره 2016-2020 تأثیر گذار باشد، پرداخته است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – احسان خدیو – شرکت تکناویو گزارش جدید خود را در زمینه بازار نرم افزارهای امنیت پرداخت موبایلی منتشر کرد. این گزارش به تحلیل روندهای کلیدی که می تواند بر ساختار کلی این بازار در دوره 2016-2020 تأثیر گذار باشد، پرداخته است.

در این گزارش، تحلیلگر شرکت تکناویو ICT سه سناریوی اصلی را در بخش نرم افزارهای امنیت پرداخت موبایلی پیش بینی کرده است که در نتیجه رشد استفاده از سیستم بیومتریک می باشد. این سناریوها شامل سیستم اولیه بیومتریک تشخیص هویت، سیستم تشخیص هویت چند عامله و سیستم بیومتریک مولتیمودال تشخیص هویت می باشد.

تحلیلگر شرکت تکناویو، آمریتا چادری اظهار داشت که افزایش دزدی اطلاعات مالی اشخاص منجر شده است تا نرم افزارهای امنیت پرداخت با نیازهای مشتریان همسوتر شوند. اعمال این سیستم های امنیتی منجربه کاهش کلاهبرداری های ناشی از درز اطلاعات کارت های اعتباری و پرداخت اشخاص می شود، زیرا کل فرآیند تراکنش در این سیستم ها نیاز به صدور مجوز از بانک صادر کننده و فروشگاه مورد نظر دارد.

وی افزود: “با افزایش استفاده از ابزارهای موبایلی در انجام تراکنش های مالی، امنیت اطلاعات افراد نقشی پر رنگتر به خود گرفته است. تعداد زیادی از تکنولوژی های بیومتریک مانند اثر انگشت، تشخیص صدا، تشخیص عنبیه، تشخیص امضا، تشخیص عادت و تشخیص چهره در این نرم افزارهای امنیت پرداخت گنجانده شده است تا استفاده درست از این سیستم پرداخت را تضمین کند.”بر اساس این گزارش، در بخش تجارت خرد، ادغام تکنولوژی های بیومتریک در ابزارهای موبایلی می تواند جهت تشخیص هویت خریدار و در نتیجه انجام درست تراکنش مورد استفاده قرار گرفته و بنابراین، در صورت صحت هویت، فرآیند تراکنش از حساب بانکی انجام شود. بعنوان نمونه، سیستم بیومتریک موبایلی برای تعدادی از پایانه های POS راه اندازی شده است تا از این طریق، افراد خرید خود را انجام دهند.

در این گزارش اظهار شده است که برخی از بانک ها مانند بانک سلطنتی اسکاتلند از سیستم بیومتریک موبایلی، مانند اپل تاچ آی دی جهت اعمال دسترسی افراد به حساب بانکی استفاده می کنند.

ترجمه: سرویس بین المللی پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  8