انتخاب بازار ارز؛ توقف یا ادامه کاهش؟

تحلیلگران بازار با توجه به شکاف درهم نسبت به دلار هرات معتقدند اگر بازارساز در روز یکشنبه تزریق نداشته باشد با توجه به اشباع فروش امکان توقف کاهش یا استراحت در بازار ارز وجود دارد. اما در صورت تزریق بازار ارز به راه کاهش خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، قیمت تتر و قیمت دلار در بازار شنبه دو کانال از دست دادند. قیمت دلار در هرات هرات طی یک هفته گذشته چهار کانال عقب نشست و در روز شنبه به 60 هزار تومان رسید. در هرات قیمت دلار 62 هزار و 250 تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه اول وارد کانال 61 هزار تومان شد. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر کانال 61 هزار تومان را هم از دست داد و در 60 هزار و 650 تومان به کار خود پایان داد. در معاملات پشت خطی در ابتدا قیمت دلار با حمایت به مرز 61 هزار تومان رسید اما دوباره با افت در 60 هزار و 600 تومان بسته شد.

قیمت درهم با گپ منفی 150 تومانی در 16 هزار و 970 تومان بازگشایی کرد و با کاهش 180 تومانی به 16 هزار و 790 تومان رسید. قیمت دلار برآورد شده از درهم 61 هزار و 619 تومان محاسبه می‌شود. حباب درهم نسبت به دلار در روز شنبه مثبت شد. شکاف دلار برآورد شده از درهم و قیمت دلار هرات به هزار تومان رسید که عدد قابل توجهی است.

قیمت تتر با کاهش از کانال 63 هزار تومان به کانال 61 هزار تومان رسید و در 61 هزار و 400 تومان حمایت شد. قیمت تتر در روز شنبه بیش از هزار و 800 تومان نزول کرد.

با کاهش قیمت دلار در بازار ارز آزاد، پیش‌بینی رسانه‌های نزدیک به دولت از روند نزولی قیمت دلار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. پیش بینی این رسانه‌ها از قیمت دلار این بود که قیمت دلار به دامنه 50 هزار تومان برمی‌گردد.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار هرات در حوالی 60 هزار و 600 تومان اشباع فروش دارد و از آن‌جایی که نزدیک اصلاح فیبوناچی بازار است می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. اما اگر قیمت دلار از این ناحیه حمایت نشود حمایت بعدی 60 هزار و 200 تومان است که احتمال سرک کشی به محدوده 59 هزار و 800 تومان نیز در بازار وجود دارد.

تحلیلگران بازار با توجه به شکاف درهم نسبت به دلار هرات معتقدند اگر بازارساز در روز یکشنبه تزریق نداشته باشد با توجه به اشباع فروش امکان توقف کاهش یا استراحت در بازار ارز وجود دارد. در مجموع از منظر آن‌ها عامل تعیین‌کننده روند بازار ارز، تزریق یا عدم تزریق بازارساز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  9  =