۹۰ درصد از مجموع بیت کوین کش دنیا پس‌انداز شده است

آگوست سال گذشته بود که عده‌ای از کاربران بیت کوین در واکنش به هزینه بالای تراکنش و نامناسب بودن آن برای تراکنش‌های روزمره، انشعابی در آن ایجاد کنند. این انشعاب (یا همان هارد فورک) بیت کوین کش نامیده شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با این وجود، به نظر می‌رسد کاربران بیت کوین کش نیز تمایل چندانی به مصرف آن در امور روزمره ندارند و ترجیح می‌دهند آن را پس‌انداز کنند.

مطالعه جدیدی که توسط شرکت چین‌انالسیس (Chainanalysis) صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر علاقمندان ارزهای دیجیتال بیش از آنکه از بیت کوین کش برای مصارف معمول استفاده کنند، آن را پس‌انداز می‌کنند. مقدار بیت کوین کش نگهداری شده در کیف‌های پول دیجیتالی (والت) ۱۰ برابر بیشتر از مقدار مصرف شده در تراکنش‌های مختلف است. گفتنی است مقدار بیت کوین پس‌انداز شده برابر با مقدار بیت کوین جابه‌جا شده در تراکنش‌هاست.

شرکت چین‌انالسیس برای انجام این تحقیق ابتدا مقدار بیت کوین و بیت کوین کش موجود در بازار را تعیین کرد. سپس چهار دسته اصلی برای این ارزها تعیین شد. یک دسته سکه‌هایی بودند که به صورت مکرر در مبالغ خرد بین آدرس‌های مختلف جابه جا می‌شدند. دسته دوم مربوط به سکه‌هایی بود که صرافی‌های آنلاین و درگاه‌های پرداخت رمزارزها در اختیار داشتند و به ازای ارایه خدمات دریافت می‌کردند. دسته سوم سکه‌های پس‌انداز شده بودند. این سکه‌ها با حجم بالا در کیف‌های پول مجزا در بازه‌های زمانی طولانی مدت نگهداری می‌شدند. در نهایت نیز سکه‌های از دست رفته و یا استخراج نشده هستند که کسی به آنها دسترسی ندارد.

این بررسی نشان داد که فقط ۱/۵ میلیون سکه بیت کوین کش در مقادیر اندک و یا به صورت کارمزد جابه‌جا می‌شدند و بقیه به عنوان سرمایه‌گذاری و پس‌انداز طولانی مدت افراد نگهداری می‌شوند. در واقع حدود ۹۰ درصد از مجموع بیت کوین کش در دسترس در حال حاضر توسط کاربران پس‌انداز شده است.

البته با توجه به ماهیت پرنوسان ارزهای دیجیتال می‌توان انتظار داشت این ارقام اندکی تغییر کرده باشد. از دسامبر سال ۲۰۱۷ به این سو، تعداد زیادی از افرادی که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند، بیت کوین‌های خود را فروختند و همین امر سبب افزایش تراکنش بیت کوینی شد. اما ظاهرا این مساله در مورد بیت کوین کش رویه‌ای عکس داشت. در واقع تعداد کسانی که حجم زیادی بیت کوین کش خریده‌اند افزایش یافته است.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1