ورود رمز ارز دلار آمریکا به صنعت پرداخت Visa

شرکت پرداخت Visa از طریق مشارکت با یک شرکت فین تک توانست رمز ارز USDC را به صنعت پرداخت خود وارد کند. در مقاله حاضر هدف این است که ویژگی های رمز ارز جدید معرفی شده و همچنین مشخص شود چه افرادی می توانند از امکانات این رمز ارز استفاده کنند. آیا همکاری ویزا با شرکت های فین تک می توانند جریان توسعه رمز ارزها را تسریع ببخشد؟

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت ویزا از طریق مشارکت با سیرکل (Circle Internet Financial) که یک شرکت فین تک پشتیبان stablecoin است، توانسته است USDC را به شبکه پرداخت خود اضافه کند. 
لازم به ذکر است که USDC یا سکه دلار آمریکا، یک stablecoin دیجیتالی است که قیمت آن در مقابل دلار ثابت است.
هر یک سکه دلار آمریکا دارای پشتوانه یک دلاری است.

 

صدور ویزا کارت رمزی شرکتی با مشارکت سیرکل و ویزا
شرکت سیرکل در حال پیوستن به برنامه پر سرعت ویزا است. شرکت ویزا در حال حاضر صدها فین تک را در خود جای داده است و 25 کیف رمز ارز را نیز پوشش می دهد. امکانات شرکت سیرکل در استفاده از USDC در زمان پیوستن این شرکت به ویزا در اختیار سایر اعضای زیر مجموعه نیز قرار خواهد گرفت. 
در نتیجه همکاری این دو شرکت، ویزا قادر به صدور "ویزا کارت رمزی شرکتی" بوده و شرایطی را برای دارندگان این کارت فراهم می سازد که بتوانند از USDC برای خرید های خود در فروشگاه های متصل به شبکه ویزا استفاده کنند. 
شرکت سیرکل اظهار دارد که این همکاری منجر به تسریع قابل توجه جریان پول و تسویه حساب آنی شده و در عین حال کارمزد تراکنش را برای کسب و کارها، بازارها، فروشندگان و ارائه دهندگان کاهش می دهد. 
همکاری شرکت های ویزا و سیرکل جدیدترین حرکت این غول پرداخت در جهت به دست آوردن پرداخت رمز ارزی و افزایش استفاده از سکه های مجازی در صنعت پرداخت است. 

 

متقاضیان رمز ارز جدید ویزا 
در ماه اکتبر، شرکت ویزا در برنامه خود شرکت ترینو (Ternio) را به عنوان یک شرکت همکار در جهت ایجاد توانمندی های رمز ارز انتخاب کرد. اکنون خریداران دارای کارت ترینو می توانند رمز ارزهای این شرکت را در فروشگاه های تحت پوشش شرکت ویزا خرج کنند. 

 

آینده همکاری سیکل و ویزا در توسعه زیرساخت رمز ارز
Jeremy Allaire، مدیرعامل سیرکل اظهار داشت که همکاری بین شرکت ویزا و سیرکل نشان دهنده توسعه بزرگ در پشتیبانی و ادغام پلتفرم های پرداخت اصلی باز زیرساخت های stablecoin و بلاکچین است. 
این همکاری فرصت های بزرگی را برای توسعه استفاده از رمز ارزها در تجارت، پرداخت و فعالیت های مالی فراهم می سازد. 
رئیس بخش کریپتو در شرکت ویزا نیز اعلام کرد که stablecoin هایی مانند USDC یک نوآوری امیدبخش در صنعت پرداخت بوده و منجر به ایجاد پلتفرم های نوین برای فین تک ها و کیف های پول دیجیتال جهت ایجاد جریان های جدید پرداخت خواهد بود. 

 

سخن پایانی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که شرکت پرداخت ویزا از طریق مشارکت با شرکت های فین تک، رمز ارزهای جدید USDC روانه بازار کرده است که کاربران می توانند این رمز ارزها را در فروشگاه های تحت پوشش ویزا خرج کنند. از طریق صدور رمز ارز دلار آمریکا، جریان پرداخت ها و تسویه بسیار تسریع شده و کارمزد تراکنش ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.  

www.fintechmagazine.com
مترجم: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  72