۴۶ درصد پزشکان برای پایانه فروشگاهی مالیاتی ثبت نام نکردند

طبق گزارش دیوان محاسبات، 84 هزار نفر مشمول ثبت نام و استفاده از پایانه فروشگاهی یا همان کارتخوان مالیاتی بودند که از این تعداد 45 هزار نفر ثبت نام کرده و 38 هزار نفر یعنی 46 درصد افراد مشمول اطلاعات خود را ثبت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ قرار بود تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود، با ثبت نام در نظام مالیاتی از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بند ی تبصره 6 قانون بودجه سال ۹۸ آورده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مفاد حکم این بند را در تاریخ ۱۳۹۸/۲/۱۷به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ابلاغ نموده است.

سازمان امور مالیاتی کشور جهت اجرای حکم این بند نسبت به تشکیل جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگان سازمان نظام پزشکی کشور و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با موضوع «تکلیف حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دارای مجوز فعالیت به استفاده از پایانه های فروشگاهی» در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۱۹ اقدام نموده است.

در مورد تکلیف مشمولین حکم این بند بابت استفاده از پایانه فروشگاهی در راستای چهار چوب آیین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات و الحاقات بعد أن از ابتدای سال ۱۳۹۸، به منظور تسریع و ایجاد هماهنگی های لازم جهت اجرا و پیاده سازی نظام پایانه فروش توسط مشاغل پزشکی موضوع حکم این بند، تفاهم نامه همکاری بین سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان نظام پزشکی کشور در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ منعقد و طی نامه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ شده است.

سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای داروسازی و دامپزشکی را مکلف به استفاده از سامانه فروش از ابتدای سال ۱۳۹۸ اعلام کرده و موضوع را در روزنامه های کثیرالانتشار و پورتال سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع رسانی نموده است.

در محدوده بررسی ها، تعداد افراد مشمول موضوع حکم این بند که در سامانه مالیاتی، تا تاریخ تحریر گزارش ( ۱۳۹۸/۹/۳ ) ثبت نام نموده اند، به شرح جدول زیر است:

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  10  =