بانکی ها سُرخ پوش شدند/ صف خرید پرداختی ها در سراشیبی شاخص بورس

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس چهارشنبه 10دی99؛

ریزش شاخص بورس امروز نیز ادامه یافت و با از دست دادن حمایت 1،400هزار واحد بار دیگر فشار عرضه را در کلیت بازار سبب شد.اما چند بانک و شرکت پرداخت الکترونیک که عمدتا کوچکتر از سایرین بودند با تقاضا و صف خرید نیز همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس امروز با افت 13 هزار و 857 واحدی معادل 0.58درصد از ارزش خود را از دست داد و ضمن از دست رفتن کف یک میلیون و 400 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 398 هزار و یک واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز امروز همسو با شاخص کل بورس یک هزار و 719 واحد عقبگرد را به ثبت رساند و با از دست دادن معادل 0.37درصد از رشد روزانه خود به ثبت ارتفاع 463 هزار و 715 واحد بسنده کرد.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

معاملات امروز نمادهای بانکی در شرکت های کوچک ادامه یافت؛چراکه سه نماد لیدر وبملت، وتجارت و وبصادر به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام خود از طریق تهاتر بدهی ها به دولت در تعلیق هستند.همچنین نماد بانک دی نیز به دلیل یک افشا در تعلیق است.
سایر نمادهای بانکی امروز تحت تاثیر فشار عرضه در بازار در محدوده کف یا نزدیک به کف قیمتی روزانه معامله شدند و اغلب شاهد افت روزانه بودند.


بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وپارس با 292 میلیون سهم،ونوین با 74 میلیون سهم و نماد وپاسار با 44 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وگردش با 3 میلیون و 861 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک پارسیان با یک هزار و 71 میلیارد ریال، نماد بانک پاسارگاد با 537 میلیارد ریال و نماد موسسه اعتباری ملل با 521 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک کارآفرین با 46 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی:

وپست: اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره 9 ماهه منتهی به 1399/09/30 (حسابرسی نشده) شرکت پست بانک ایران نشان می دهد  پست بانک ایران در دوره 9 ماهه منتهی به 1399/09/30 به ازای هر سهم 1,700 ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9,900درصد افزایش داشته است.

وسینا: آگهی ثبت تصمیمات مجمع عادی سالیانه بانک سینا ثبت شد.تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور  فوق العاده دوره 12 ماهه منتهی به 1398/12/29 شرکت بانک سینا با فایل های پیوست منتشر شد.

سمایه: اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی  دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 (حسابرسی شده) شرکت بانک سرمایه منتشر شد.️ شرکت بانک سرمایه در دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 به ازای هر سهم  7,375 ریال  زیان شناسایی کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل22درصدکاهش زیان داشته است.

وکار: روز گذشته بلوک 1درصدی وکار توسط سرمایه گذاری تدبیر (از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام) خریداری شد. در نتیجه این معامله، مهرآیندگان از لیست سهامداران این بانک خارج شد.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

گروه پرداخت الکترونیک امروز برخلاف اکثر گروههای سهمی امروز شاهد بهبود تقاضا و حتی صف خرید در اغلب سهام خود نیز بود.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 16 میلیون و 99هزار سهم بود. پس از آن نمادهای آپ با معامله 10 میلیون و 938 هزار سهم و رتاب با معامله 8 میلیون و 925 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 90 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد تاپکیش 385 میلیارد ریال و آپ با 246 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد فن آوا 3 میلیارد ریال بود.

اخبار روز بورسی-پرداختی

رکیش، مفاخر، مرقام: در خبری غیررسمی آمده است که سازمان امور مالیاتی کل کشور در اطلاعیه ای، شرکتهای معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی و صدور مجوز فعالیت برای آن شرکتها را اعلام کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄  5  =