ضعف شبکه سولانا / تحلیل قیمتی با فرض مشکلات فعلی شبکه

طی پنج روز گذشته شبکه سولانا دچار مشکلات شدید و در نتیجه آن افت ۱۰ درصدی قیمت این رمز ارز شد. اما با این وجود شبکه سولانا دارای اهداف و پروژه بسیار قدرتمندی است که همچنان دیدگاه ۳۰۰ دلاری برای این رمز ارز دور از تصور نیست!

 اقتصاد آنلاین – شیرکو سهرابی؛ همان طور که می‌دانید دلیل اصلی محبوبیت و جذابیت سولانا سرعت فوق العاده شبکه آن است. برای درک این واقعیت کافی است به این آمار دقت کنید که سرعت تراکنش شبکه سولانا ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه است در حالی که همین سرعت برای بیت کوین ۵ تراکنش و برای اتریوم ۱۵ تراکنش در ثانیه است! همین دلیل کافی است تا بتوان محبوبیت سولانا را ثابت کرد. لازم به ذکر است دلیل اصلی ایجاد سولانا هزینه‌های بالای شبکه اتریوم و سرعت پایین تراکنش‌های آن بوده است.
روز ۱۹ آذر یعنی پنج روز پیشتر، کوین تلگراف در گزارشی نوشت که شبکه سولانا مورد حملهDDoS قرار گرفته و در اثر این حمله شبکه تراکنش‌های سولانا دچار توقف جهانی شد و به همین دلیل ریزش ارزش این رمز ارز اتفاق افتاد.

" DDoS مخففdistributed denial of service و در واقع تلاش هکرها برای توقف یک شبکه از طریق ایجاد ترافیک و کند کردن سرعت شبکه است. در واقع این حمله باعث ایجاد ترافیک سنگینی می‌شود و روال عادی شبکه مورد حمله را از حالت همیشگی دور کرده و سبب ایجاد اختلال می‌شود."

اما تنها دو روز بعد از این اتفاق، راج گوگال مدیر این شبکه اعلام کرد که اثرات این حمله‌ها موقتی است و قبلا نیز اتفاق افتاده بود و ربطی به بستر شبکه سولانا ندارد. در پی انتشار این خبر سولانا دوباره بازیابی قیمتی شد و در زمان تنظیم این گزارش، با رشد ۱۰ درصدی نسبت به دو روز گذشته معامله می‌شود.

هدف از ارائه تمام مطالب مذکور این بود که اخبار اخیر مربوط به سولانا ذاتا اهمیت زیادی ندارند و هیجانات منفی و فروش در بازار سبب می‌شود این اخبار، بیش از ارزش واقعی خود روی رمزارزها تاثیر بگذارند.

در ادامه با فرض این اتفاقا روند تکنیکالی سولانا بررسی شده است.

نمودار۱: چارت قیمتی سولانا به تتر در تایم فریم روزانه

 طبق نمودار بالا سولانا در یک کانال صعودی بلند مدت قرار دارد که در حال حاضر به کف این کانال واکنش نشان داده است. در صورتی که اخبار منفی به بازار تزریق نشود و در واقع شرایط تغییرات اساسی نداشته باشد می‌توان انتظار داشت بعد از تثبیت قیمت بالای میانگین ۱۰۰ روز سفید رنگ، تا محدوده روانی ۲۰۰ دلار که هم تراز با ناحیه مستطیل استاتیکی است رشد داشته باشد. این ناحیه همچنین هم تراز با خط میدلاین (وسط) کانال است. در صورتی که به هر دلیلی کف کانال بلند مدت سولانا به سمت پایین شکسته وتثبیت شود بسیار بعید است روند صعودی ادامه دار باشد و احتمالا رمز ارز دچار اصلاح فرسایشی زمانی شود.

منظور از اصلاح فرسایشی زمانی این است که شاید سولانا افت قیمت بسیار شدیدی نداشته باشد. اما در ماه‌های آینده با فرض اینکه کف کانال صعودی خود را بشکند، در همین محدوده چندین هفته درجا خواهد زد و در واقع به نوعی مالکان این رمزارز را خسته و ناامید خواهد کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =