مرز حساس در بازار سکه

تکنیکالیست ها می گویند که مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است.تحلیگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که در شرایط کنونی بازار، خبری شده و در صورتی که تتر و دلار در معاملات روز یکشنبه نزولی شود، این اتفاق می‌تواند زیر پای سکه را سست کند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز، سکه بازان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در حالی فعالیت کاری خود را آغاز خواهند کرد که روز شنبه بازار سکه به دلیل شهادت امام جعفر صادق نیمه تعطیل بود. با این حال در  در معاملات نقدی دو روز قبل آرایش صعودی به خود گرفت. در همین رابطه و بر اساس آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، قیمت هر قطعه سکه امامی در روز پنجشنه هفته قبل با رشد ۳۰۰ هزارتومانی در حول و حوش ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

نوسان صعودی سکه امامی در شرایطی بود که در هفته‌های اخیر بازار طلای کشور شاهد اعتراض فعالان این صنف نسبت به الزام ثبت صورت‌حساب‌های خود در سامانه‌های دولتی بود. همچنین شنیده ها از کف بازار حکایت از  اعتصاب و ممانعت معامله‌گران از فروش طلا داشت.

در حال حاضر پیش بینی ها در مورد نوسان سکه در روز جاری متفاوت است. در حالی که عده ای از معامله گران با اشاره به تعطیلی روز گذشته نسبت به احتمال رشد تقاضا خوشبین هستند؛هده ای دیگر می گویند بازار خبری شده و در صورتی که تتر و دلار در معاملات روز یکشنبه نزولی شود، این اتفاق می‌تواند زیر پای سکه را سست کند.

تحلیگران ساسی و اقتصادی می گویند در شرایط کنونی بازار خبری شده است. آنطور که رسانه خبر داده اند اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند .و از سوی دیگر  معامله گران در انتظار سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران هستند از منظر معامله‌گران اگر نتیجه این سفر مثبت باشد این اتفاق می تواند تا حدودی کف ترازوی کاهشی ها را سنگین کند .

در مجموع  در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد. در غیر این صورت اگر این مرز از دست برود در گام اول، عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان و در گام دوم، تا کف کانال یاد شده محتمل است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4