بانک دی در زیان غرق شد/ تحقق زیان انباشته ۲۶.۵ همت تا پایان آذر

بانک دی در 9 ماهه منتهی به آذر سال 1402 به زیان خالص 8.519 میلیارد تومانی رسید (3.162 میلیارد تومان در پائیز محقق شده است) که با افزایش 122 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1401 همراه بود. به این ترتیب زیان انباشته به 27 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درآمد تسهيلات اعطايي و سپرده گذاری و اوراق بدهی در بازه زمانی مورد گزارش حدود 1.546 میلیارد تومان بود و با افت 32 درصدی همراه شد. از سوی دیگر نیز هزینه بالای سود سپرده ها منجر شد تا خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری به منفی 3.680 میلیارد تومان برسد؛ در نهایت جمع درآمدهای عملیاتی به منفی 3.343 میلیارد تومان رسید و افزایش 32 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرد.

این بانک در دوره زمانی مورد بررسی هزینه مطالبات مشکوک الوصول و هزینه استهلاک شناسایی نکرد. هزینه های عمومی و اداری افزایش 47 درصدی داشت. نکته مهم دیگر رشد بیش از 6 برابری هزینه های مالی است که علت آن افزایش بدهی به بانک مرکزی ج.ا.ا در راستای سیاست های این بانک جهت اصلاح ترکیب سپرده های گران قیمت و جذب منابع ارزان قیمت بوده است.

لازم به ذکر است بانک دی جهت خروج از شمولیت مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت برنامه فروش کوهستان پارک مشهد، واگذاری ملک برج شایان، واگذاری سهام نیروگاه دماوند، تاسیس صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و افزایش سرمایه نقدی را در ستور کار خود قرار داده و در این راستا مزایده هایی برگزار شده که برخی از آن ها بی نتیجه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ⁄    =  2