پیش بینی قیمت دلار ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / رشد دلار، موج جدید خریداران را وارد بازار کرد

قیمت دلار در دومین روز هفته رشدی بیش از هزار تومان را تجربه کرد و با روند افزایش پلکانی موج جدیدی از خریداران وارد بازار شد. کارشناسان اقتصادی در هفته‌های گذشته افت قیمت‌ اسکناس دلار را استراحت در مسیر صعودی عنوان و روند فعلی را پیش‌بینی کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد. این رشد پلکانی در معاملات روز یکشنبه ادامه داشت و تا افزایش بیش از هزار تومانی نیز رسید و بر سایر ارزهای مهم بازار نیز اثر صعودی داشت.

معامله‌گران، رشد قیمت دلار را متاثر از افزایش تقاضا عنوان می‌کنند و می‌گویند علاوه بر افزایش تقاضا موج جدیدی از خریداران نیز به بازار ورود کرده است. در دومین روز هفته قیمت دلار در پله اول کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی قرار گرفت. خریداران دلار و یورو روز یکشنبه تعدادشان بالا بود و فروشنده‌های ارز انگشت شمار بودند. معاملات فردایی رونق داشت و بازارهای همسایه نیز در روند افزایشی قرار داشتند.

دلار ارزان می‌شود؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند صعودی دلار با شکستن کانال ۵۶ هزار تومانی شکل گرفته و این اسکناس در روزهای آینده برای فتح سقف قیمت خیز برمی‌دارد. آنها می‌گویند هر چه به سمت هفته‌های پایانی سال می‌رویم دست بازارساز برای کنترل بازار و ارزپاشی بسته‌تر خواهد شد.

تحلیلگران بازارهای مالی پیش از این محدوده ۵۲ هزار تومانی را کف قیمت دلار عنوان کردند، اما به نظر می‌رسد با توجه به مفروضات فعلی کف قیمت این اسکناس به منطقه ۵۵ هزار تومانی رسیده است. فعالان بازار طلا معتقدند دلار تمایلی به کاهش قیمت ندارد و در روند صعودی افتاده است.

پوند ۷۲ هزار تومان شد

گفتنی است یکشنبه ۲۹ بهمن روند قیمت در بیشتر ارزها افزایشی بود. درهم با افزایش ۲۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۶۴۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۷۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۶ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت. روز یکشنبه پوند انگلیس افزایش هزار و ۱۹۰  تومانی داشت و با رقم ۷۲ هزار و ۲۰ تومان معامله شد. قیمت یورو افزایش هزار تومانی داشت و به قیمت ۶۱ هزار و ۵۹۰ تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1