پیش‌بینی نیم میلیون دلاری بیت‌کوین

تحلیلگران حوزه کریپتو با استناد به رشد ۱۵۰ درصدی بیت‌کوین در سال گذشته تاکید کردند که رشد این دارایی همچنان ادامه خواهد داشت. شواهد گویای آن است که بیت‌کوین پس از رکورد قیمت خود در سال ۲۰۲۱، روند پر چالشی را پشت سر گذاشت و نخستین روز از روند معاملاتی خود در سال جدید را در کانال ۴۲ هزار دلاری آغاز کرد و اکنون در ساعت ۱۶ به وقت تهران با قیمتی معادل ۴۲هزار و ۶۶۰ دلار معامله می‌شود. اما این روند سخت ناشی از چه دلایلی بود؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد در پاسخ به این سوال باید به ورشکستگی FTX اشاره کرد و همچنین سوءاستفاده مالی صرافی بایننس موجب شد تا بیت‌کوین با روند پرنوسانی به روند معاملاتی خود در بپردازد.  البته در این میان از اثر سیاست‌های کلان اقتصادی آمریکا نیز نباید غافل شد. گفتنی است که دلیل اصلی روند نزولی رمزارزها در سال ۲۰۲۱ و همچنین بخشی از ضرر‌های این بازار در طول این دو سال را باید ناشی از اتخاذ سیاست‌های ضدتورمی ایالات متحده و همچنین تقویت شاخص دلار دانست. اکنون با پایان دو چالش ذکر شده و همچنین احتمال آغاز سیاست‌های انبساطی این کشور در مارس سال جاری سبب شده اقتصاددانان حوزه کریپتو به چشم‌انداز صعودی خود در خصوص روند قیمتی بیت‌کوین پایبند باشند. اما آنها با استناد به چه عواملی بر چشم‌انداز صعودی خود پایبند هستند؟ کارشناسان در پاسخ به این سوال به دو عامل مهم اشاره کردند. اول هاوینگ و دیگری تایید صندوق بیت‌کوین از سوی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا.

 پشت پرده صعود بیت‌کوین

به‌طور میانگین، هر چهار سال یکبار (پس از گذشت ۲۱۰هزار بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین)، میزان تولید بیت‌کوین‌های جدید به شکل ناگهانی نصف می‌شود یا به‌طور دقیق‌تر، پاداش اهدایی به ماینرها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک‌چین ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. هاوینگ با هدف کنترل تورم بیت‌کوین، در این شبکه قرار داده شده است. از آنجا‌ که رویداد هاوینگ در واقع نرخ عرضه بیت‌کوین‌های جدید یا همان عرضه را نصف می‌کند، به عقیده کارشناسان این رویداد تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت‌کوین را در طول زمان افزایش دهد. عامل دیگری که چشم‌انداز صعودی تحلیلگران را تقویت می‌کند، راه‌اندازی صندوق بورسی بیت‌کوین از سوی مدیرعامل بلک‌راک بود که باید از سوی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا تایید شود.

این امر به این معناست که بدون اینکه نیازی به رفتن به صرافی و نگه داشتن مستقیم ارز دیجیتال داشته باشند، ‌‌این صنعت امیدوار است که طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران و به ویژه سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ را جذب کند. نظر‌سنجی‌ها در این زمینه حاکی از آن است که با توجه به مطالب فوق نظرات متعددی در خصوص روند قیمتی این دارایی در سال جاری منتشر شد. برآورد قیمتی تحلیلگران سی‌ان‌بی‌سی از ۶۰ تا ۵۰۰ هزار دلار در نوسان است. البته برای درک بهتر روند قیمتی بیت در سال پیش‌رو باید منتظر داده‌های تورمی آمریکا، واکنش سیاستگذاران فدرال رزرو، تایید نهایی کمیسیون، هـــاوینگ و… مــاند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  35