پنج معامله برتر بانکداری متمرکز در ۲۰۲۳

در پایان سال 2023، FinTech Futures نگاهی به برخی از معاملات بانکداری متمرکز سال دارد. از غول‌ های بانکداری جهانی گرفته تا بانک ‌های رقیب جدید، سال 2023 سال دیگری برای موسسات مالی بوده است تا سیستم‌ های قدیمی خود را برای ارائه خدمات قرن بیست و یکمی به مشتریان خود بازنگری ‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیستم بانکداری متمرکز (Core Banking) به گونه‌ ای از بانکداری گفته می‌ شود که در آن کلیه اطلاعات و تعاملات مالی در شبکه بانکی مورد نظر، در یک واحد اطلاعات مرکزی (Core) نگهداری و ثبت می‌ شود.

در پایان سال 2023، FinTech Futures نگاهی به برخی از معاملات بانکداری متمرکز سال دارد. از غول‌ های بانکداری جهانی گرفته تا بانک ‌های رقیب جدید، سال 2023 سال دیگری برای موسسات مالی بوده است تا سیستم‌ های قدیمی خود را برای ارائه خدمات قرن بیست و یکمی به مشتریان خود بازنگری ‌کنند.

در این مقاله پنج مورد از معاملات بانکداری متمرکز در سال جاری آورده شده است.

اتحادیه اعتباری Mountain America از Core KeyStone Corelation بهره می برد

در ماه مارس، اتحادیه اعتباری Mountain America مستقر در یوتا از Corelation استفاده کرد تا سیستم متمرکز قدیمی خود را با راهکار KeyStone فروشنده ارتقا دهد.

به عنوان دوازدهمین اتحادیه اعتباری بزرگ در ایالات متحده که به چندین ایالت از جمله یوتا، آریزونا، آیداهو، مونتانا، نیومکزیکو و نوادا خدمت می کند، Mountain America دارای 15.8 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت و بیش از 1 میلیون عضو است.

این معامله امسال لیست طولانی ادغام Corelation را با مشتریان دیگر از جمله اتحادیه اعتباری فدرال Neches، اتحادیه اعتباری IC و اتحادیه اعتباری PremierOne و همچنین اتحادیه اعتباری فدرال جامعه هاوایی و اتحادیه اعتباری فدرال Pearl Hawaii آغاز کرد.

راب لندیس، مدیرعامل این فروشنده، در مورد معامله با Mountain America که آغازگر همه چیز بود، گفت: «مطمئناً کار زیادی در پیش داریم تا Mountain America را به سیستم متمرکز جدید و بهبود یافته خود تبدیل کنیم، اما ما منابع آن از جمله فرآیندها و تیم مناسب برای موفقیت این پروژه را در اختیار داریم.

BanCoppel با Temenos در بانکداری متمرکز شریک است

بانک مکزیکی BanCoppel، بخشی از Grupo Coppel، یکی از بزرگترین سازمان های مکزیک، Temenos را برای استقرار پلتفرم بانکداری متمرکز خود در ماه جولای انتخاب کرد.

BanCoppel گفت که از این پلتفرم برای گسترش عملیات خود و ارائه یک اکوسیستم یکپارچه از خدمات بانکی «آسان و در دسترس» استفاده خواهد کرد.

خوان مانوئل فرناندز آیلاس، مدیر فناوری اطلاعات، تحول دیجیتال و عملیات، BanCoppel، گفت: «از لحاظ تاریخی، بازار انبوه در مکزیک توسط بانکداری متعارف و با دسترسی بسیار کمتر به اعتبار و خدمات مالی مورد استفاده قرار گرفته است. این پروژه تحول با ایجاد یک اکوسیستم باز با ادغام آسان از طریق API ها، کارایی را افزایش می دهد، که به ما امکان می دهد خدمات بانکی آسان، ساده و در دسترس تر ایجاد کنیم.»

بانک FDB با Flexcube Oracle قرارداد امضا می کند

بانک توسعه کشاورزان (FDB Bank) که در سال 2020 در میانمار تأسیس شد، سیستم بانکداری متمرکز اوراکل را در ماه ژوئیه برای پیگیری خدمات بانکی «دقیق، سریع و قابل اعتماد» برای مشتریان خود پذیرفت.

بانک FDB با حمایت از ارائه حساب ‌های پس ‌انداز، حساب ‌های سپرده ثابت، کارت ‌های نقدی و یک برنامه بانکداری تلفن همراه، در آن زمان گفت که «یکی از آخرین فناوری ‌های بانکداری متمرکز موجود در بازار را انتخاب کرده و برای توسعه ابزارهای دیجیتال، ورود، ثبت بیومتریک و تجزیه و تحلیل خودکار اعتبار در حال به کارگیری آن است».

این شرکت به طور خاص از پشتیبانی Flexcube از بانکداری تلفن همراه، مراکز دیجیتال و شبکه ‌های عامل به عنوان کاتالیزور برای انتخاب خود نام برد و تلاش خود را برای ارائه خدمات به مشتریان «فراتر از ساعات کار بانکی» با بهره‌ مندی از پردازش مستقیم داخلی برای کاهش زمان گردش برای مشتریان بیشتر کرد.

این معامله یکی از معاملاتی بود که امسال توسط این فروشنده مستقر در ایالات متحده انجام شد. این سیستم مشتریان دیگری از جمله بانک OMO اتیوپی، انجمن پس انداز و وام معلمان (TISA) در پاپوآ گینه نو و بانک Mizuho ژاپن دارد.

Monese راه حل بانکداری متمرکز Thought Machine Vault را به نفع پلتفرم داخلی XYB کنار گذاشت

در ماه اکتبر، FinTech Futures به طور انحصاری فاش کرد که بانک دیجیتالی بریتانیا، Monese، سه سال پس از ثبت ‌نام در پلتفرم بانکداری متمرکز Vault، راه خود را از Thought Machine جدا می ‌کند.

این بانک دیجیتال قبلاً از پلتفرم بانکداری متمرکز فروشنده Vault استفاده می ‌کرد و پس از ادغام اولیه آن در سال 2020 به شدت تبلیغ شد.

با این حال، در سه سال پس از آن، Monese حرکت خود را به سمت فضای بانکداری متمرکز دیجیتال برد که با راه اندازی پلتفرم بانکی «غیرمتمرکز» و شرکت تابعه XYB در ماه مه امسال به اوج خود رسید.

سرمایه گذار Monese Investec به عنوان اولین مشتری برای استفاده از پلتفرم بانکی XYB معرفی شد. با این حال، بانک دیجیتال به زودی متوجه شد که می تواند از فناوری بومی خود برای تقویت پلتفرم خود استفاده کند و عملاً به همکاری طولانی مدت خود با Thought Machine پایان دهد.

Credit Union 1 هسته متمرکز را به پلتفرم Symitar جک هنری منتقل می کند

جک هنری، ارائه ‌دهنده فناوری بانکی ایالات متحده، قراردادی را با Credit Union 1 (CU1) در سال جاری امضا کرد که دومین اتحادیه اعتباری آلاسکا در دسامبر به پلتفرم متمرکز Symitar منتقل شد.

جک هنری که پیش از این فناوری متمرکز را به نیمی از جامعه اتحادیه اعتباری ایالت ارائه می کرد، زیرساخت بانکی باز آن را به عنوان عامل تعیین کننده برای تغییر هسته CU1 ذکر کرد و ادعا کرد که ارائه دهنده قبلی اتحادیه اعتبار «محدودیت های یکپارچه سازی دارد که بر توانایی آن ها برای رشد تأثیر می گذارد.»

مارک برگس، رئیس و مدیر عامل CU1، گفت که تحت تأثیر تحقیق و توسعه این فروشنده در فناوری خود قرار گرفته است و افزود که این مشارکت به اتحادیه اعتباری کمک می کند تا به «اهداف رشد و مقیاس پذیری بلند مدت خود دست یابد و در عین حال ثباتی را که ما از آن نیاز داریم به عنوان یک شرکت فناوری مالی قابل اعتماد ما می دهد».

منبع: www.fintechfutures.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  67