۱۰ زن برتر صنعت فین تک در سال ۲۰۲۳ را بشناسيد

سال 2023 سال بزرگی در دنیای فین تک بوده است. در اینجا، نگاهی به نمایندگان برتر زنان در زمینه آگاهی در صنعت تحت سلطه مردان می اندازیم. در صنعتی که هنوز به ویژه در پست‌ های پیشرو، تحت تسلط مردان است معرفی زنان پیشرو در صنعت و الهام بخشیدن به نسل ‌های آینده خوشحال ‌کننده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سال 2023 سال بزرگی در دنیای فین تک بوده است. در اینجا، نگاهی به نمایندگان برتر زنان در زمینه آگاهی در صنعت تحت سلطه مردان می اندازیم. در صنعتی که هنوز به ویژه در پست‌ های پیشرو، تحت تسلط مردان است معرفی زنان پیشرو در صنعت و الهام بخشیدن به نسل ‌های آینده خوشحال ‌کننده است.

10. جیلیان اسلایفیلد

اسلایفیلد به ‌عنوان مدیر ارشد نوآوری Aon در استراتژی نوآوری در مقیاس عمل می‌ کند، که به نیازهای برآورده نشده مشتریان در حال رشد به دلیل افزایش نوسانات، دسترسی بهتر به سرمایه، توسعه نیروی کار انعطاف ‌پذیر و توسعه محصولات بنیادی برای مشتریانی که در بازار دیده نمی ‌شوند، رسیدگی می ‌کند.

او برای یافتن، ایجاد و رشد منابع جدید و با ارزش برای مشتریان، با همکاران خود در سراسر Aon همکاری می کند.

9. جوآن استاینر

استونیر، معاون اجرایی و مدیر ارشد داده مسترکارت، مسئول استراتژی و مدیریت داده های شرکت در سطح سازمانی است، با هدف اطمینان از اینکه شرکت بیشترین بهره را از دارایی های اطلاعاتی خود می برد.

استوینر پیش از این به عنوان مدیر اداره اطلاعات و حریم خصوصی EVP سازمان خدمت می کرد. او بر آن تیم‌ ها نظارت داشت و تعاملات نظارتی را در این زمینه رهبری کرد، در حالی که مسئول حفظ حریم خصوصی و حاکمیت اطلاعات جهانی بود.

8. آنتا کولانکووسکا

کولانکووسکا در سال 2001 در BNP Paribas به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار جوان شروع به کار کرد. او به سرعت به سمت مدیر ارشد پروژه ارتقا یافت، جایی که او مسئول تجزیه و تحلیل سیستم های محلی، مدیریت ارتقا و توسعه سیستم ها، پشتیبانی سیستم های گزارش دهی و ایجاد اسناد سیستم های محلی بود.

پس از ترک این سمت، او در اکتبر 2022 به عنوان مدیر ارشد اطلاعات به BNP Paribas بازگشت.

7. سوئیتا دونکادا

دونکادا با 14 سال تخصص در داده ها، تجزیه و تحلیل پیشرفته، و تحویل و مدیریت فناوری اطلاعات، یک رهبر فنی و مردمی است.

او همچنین به ‌عنوان مشاور مورد اعتماد رهبری اجرایی در استراتژی فنی خدمت می ‌کند و به پاس رهبری او در توسعه تکنیک‌ ها و فرهنگ مهندسی، نشان مهندس ممتاز را دریافت کرده است.

دونکادا بیش از 13 سال است که با UBS کار می کند و به عنوان یک توسعه دهنده میز تجاری شروع به کار کرده و تا نقش فعلی خود به عنوان مدیر اجرایی، مدیر معماری و تحول، داده و تجزیه و تحلیل پیشرفت کرده است. او قبل از پیوستن به UBS به عنوان یک تحلیلگر تجاری در Barclays Capital کار می کرد.

6. ایزابل خیمنو فرناندز

ایزابل خیمنو فرناندز، یک رهبر برجسته و خلاق در حوزه کاری خود است که تقریباً نه سال به عنوان مدیر ارشد فناوری Santander خدمت کرده است.

پیش از پیوستن به سانتاندر، او تقریباً 10 سال در Produban، بازوی فناوری Grupo Santander بوده است که بر طراحی و مدیریت مداوم زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات تمرکز دارد.

با این حال، مهارت های او به صنعت بانکداری محدود نمی شود. ایزابل، سابقه ای در مدیریت و خدمات مشتری، جاوا، PHP و بازیابی فجایع دارد.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کاتولیک آمریکا در واشنگتن دی سی است.

5. آلگرا دریسکول

دریسکول در سال 2020 به عنوان SVP، واحد CIO سیستم های شرکتی و رئیس استراتژی فناوری و تحول به American Express ملحق شد و این قبل از این است که به سمت SVP، واحد خدمات تجاری جهانی CIO برود.

قبل از پیوستن به امریکن اکسپرس، دریسکول مدیر عامل Credit Suisse در بخش بازارهای جهانی، مستقر در نیویورک بود. در آنجا، او رئیس جهانی مشتری و فناوری محتوا، مسئول توسعه اپ های مشتری و ابزارهای مدیریت داخلی مشتری بود.

او پیش از این در بخش تجاری در Credit Suisse با مسئولیت طراحی و بهینه سازی عملکردهای خدمات مشتری بانک سرمایه گذاری و فناوری مرتبط کار کرده است.

4. گینوا برادهی

برادهی مدیر ارشد اطلاعات خاورمیانه، شمال آفریقا (MENA) بانک HSBC است و مسئول عملکرد فناوری منطقه ای این بانک است.

گینوا در این نقش، بر افزایش ارزش تجاری و تجربه مشتری با ادغام استراتژی فناوری اطلاعات با کارایی و ساده سازی کسب و کار تمرکز می کند.

برادهی به افتخار زحماتش جوایز تعالی MENA CIO 2019 را توسط International Data Corporation (IDC) دریافت کرد.

از زمان پیوستن به HSBC در سال 2006 به عنوان رئیس عملیات و کیفیت فناوری اطلاعات منطقه، 13 سال را برای تصدی پست های مختلف در داخل شرکت، از جمله مدیریت اثربخشی عملیاتی بانکداری و بازارهای جهانی، و همچنین نظارت بر عملیات فناوری اطلاعات و تحویل نرم افزار، گذرانده است.

3. لوری بیر

بیر مدیر ارشد اطلاعات جهانی JPMorgan Chase & Co (CIO) و یکی از اعضای کمیته عملیاتی است.

او مسئول زیرساخت ‌ها و سیستم ‌های IT جهانی این شرکت، بر بودجه 14 میلیارد دلاری و بیش از 55000 تکنسین نظارت دارد که برای مدیریت دارایی و ثروت، خرده‌ فروشی و عملیات عمده‌ فروشی JPMorgan Chase کار می ‌کنند.

بیر در سال 2014 به این شرکت پیوست و به تازگی به عنوان مدیر ارشد اطلاعات بانک شرکت و سرمایه گذاری (CIB) خدمت کرده است.

او مسئول یک واحد تجاری 10 میلیارد دلاری بود که شامل محصولات تخصصی WellPoint بود، در حالی که قبل از پیوستن به شرکت به عنوان معاون اجرایی شرکت ‌های تخصصی و فناوری اطلاعات برای Wellpoint Inc کار می کرده است.

بیر همچنین یکی از اعضای هیئت مشاوره نیویورک برای آموزش در آمریکا است.

2. سارا گاروی

گاروی در Citi به ‌عنوان COO مستقر در سنگاپور برای داده ‌ها و تجزیه و تحلیل، آسیا و اقیانوسیه و اروپا، خاورمیانه و آفریقا کار می ‌کند.

او در ابتدا به مدت شش سال، به عنوان رئیس جهانی خدمات مرکز داده و سپس به عنوان رئیس زیرساخت فناوری گروه برای دویچه خدمت کرد، جایی که با رئیس خدمات مرکز داده جهانی / رئیس زیرساخت فناوری گروه APAC برای اجرای استراتژی فناوری و نقشه راه تحول شریک شد.

مسئولیت ‌های او شامل استراتژی، تجزیه و تحلیل و برنامه ‌ریزی، مدیریت مالی، افراد، ریسک و کنترل، مدیریت فروشنده/تدارکات، و اجرای برنامه است.

بین سال ‌های 2010 و 2017، گاروی به ‌عنوان رئیس فناوری امور شرکت ‌ها و بازاریابی برند و تجربه در Standard Chartered در سنگاپور خدمت کرد.

او پیش از این رئیس مهندسی محصول، تجربه کاربری و تجربه کارمند در Standard Chart بود.

1. کریستینا جونکیرا

جونکیرا، یکی از بنیانگذاران Nubank برزیل، به عنوان الهام بخش ترین رهبر زن در فین تک به عنوان بخشی از مکمل سالانه 100 زن برتر مجله فین تک شناخته شد.

Junqueira در دانشگاه سائوپائولو در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی، موقعیتی را به عنوان مشاور دستیار در گروه مشاوره بوستون به دست آورد و در عین حال در مقطع کارشناسی ارشد در مدل سازی اقتصادی و مالی به پایان رسید.

در سال 2007، او در دانشکده مدیریت دانشگاه نورث وسترن Kellogg در شیکاگو ثبت نام کرد و در آنجا با مدرک MBA فارغ التحصیل شد.

جونکیرا پس از کسب MBA به برزیل بازگشت و به عنوان رئیس بخش کسب و کارهای کوچک و متوسط در Unibanco، بزرگترین سازمان بانکداری خصوصی در این کشور کار کرد.

پس از ادغام Unibanco با Ita، دومین شرکت بزرگ بانکداری خصوصی برزیل، پست مدیر پورتفولیو در اختیار Junqueira قرار گرفت.

او با داشتن درک کامل از بخش مالی کشور و مفهومی از آنچه که می ‌خواست تغییر دهد، پس از پنج سال موقعیت خود را ترک کرد و Nubank را که امروز بزرگترین نئوبانک در جهان است، تأسیس کرد.

منبع: fintechmagazine.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  15  =