سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری تتر در ماینینگ بیت کوین

ظرف شش ماه آینده صورت می گیرد؛

تتر با هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در ماینینگ بیت کوین، گام به عرصه تازه‌ای می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، تتر؛ شرکت پشت بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان یعنی USDT، در حال برداشتن گامی بزرگ به سوی بازار استخراج بیت کوین است. این شرکت قصد دارد، نیم میلیارد دلار را در شش ماه آینده سرمایه‌گذاری کند تا به یکی از برترین سرمایه‌گذاران ماینینگ بیت کوین در جهان تبدیل شود.

گام بلند تتر به سمت استخراج بیت کوین

پائولو آردوینو، مدیرعامل آینده تتر در مصاحبه‌ای، این طرح بلندپروازانه را تشریح کرد. استراتژی شرکت شامل احداث تاسیسات ماینینگ خود و خرید سهام در سایر شرکت‌های ماینینگ است.

این حرکت، تغییر قابل توجهی نسبت به کسب‌وکار اصلی تتر در اداره استیبل کوین USDT محسوب می‌شود که ارزشی معادل یک به یک با دلار آمریکا دارد.

قدرت مالی تتر و برنامه‌های ماینینگ

تا 30 سپتامبر، تتر حدود 3.2 میلیارد دلار نقدینگی اضافی جمع‌آوری کرده است. تنها در امسال، این شرکت بیش از 800 میلیون دلار در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، از جمله بیت کوین، سرمایه‌گذاری کرده است. تتر برنامه‌ریزی کرده تا تاسیسات استخراج بیت کوین خود را در اروگوئه، پاراگوئه و السالوادور با ظرفیتی بین 40 تا 70 مگاوات در هر مکان ایجاد کند.

جاران ملروود، مدیرعامل شرکت داده‌ها و تحقیقات ماینینگ بیت کوین  MinerMetrics، معتقد است که حتی یک درصد سهم بازار می‌تواند تتر را در میان 20 شرکت برتر در ماینینگ بیت کوین جهان قرار دهد. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که به دلیل اهمیت تتر در اکوسیستم رمز ارز و قدرت مالی آن،  سهم بازار آن به مرور زمان فراتر از هدف اولیه یک درصدی خود رشد خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2023 به ظرفیت 120 مگاوات در عملیات ماینینگ خود دست یابد و تا پایان سال 2025، این ظرفیت را تا 450 مگاوات افزایش دهد. تتر حدود 150 میلیون دلار را برای فرصت‌های ماینینگ که مستقیما درگیر آن است، اختصاص داده است.

مواجهه با چالش‌ها در چشم‌انداز ماینینگ

ورود تتر به استخراج در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از ماینرها با چالش‌های مالی مواجه شده‌اند و برخی از شرکت‌ها به دلیل رکود بازار رمزارزها ورشکسته شده‌اند. با این حال، توانایی تتر در تولید نقدینگی قابل توجه، حتی در بازارهای نزولی، آن را در موقعیت منحصر به فردی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های متضاد با چرخه اقتصادی قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، تتر با چالش‌هایی از جمله رقابت فزاینده و به‌روزرسانی موسوم به هاوینگ که سال آینده درآمد معدنی را به شدت کاهش می‌دهد، مواجه است. سختی استخراج، که معیاری برای قدرت محاسباتی مورد نیاز برای کسب توکن‌های بیت کوین جدید است، چندین بار در امسال به سطوح تاریخی رسیده، زیرا ماینرها به گسترش عملیات خود ادامه می‌دهند.

آردوینو توضیح داد که تتر در حال بررسی یک مکان بالقوه با ظرفیت 300 مگاوات است و تایید کرد که عملیات ماینینگ شرکت به دلیل افزایش قیمت بیت کوین، در حال حاضر سودآور است. تتر با استقرار تاسیسات ماینینگ خود در داخل کانتینرهای بزرگ، رویکردی انعطاف‌پذیر را در پیش گرفته که امکان جابه‌جایی سریع آنها به مناطقی با هزینه برق ارزان‌تر را فراهم می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =