بیمه های اروپایی با چالش های عملیاتی دست و پنجه نرم می کنند

شرکت های بیمه اروپایی با چالش های عملیاتی دست و پنجه نرم می کنند، زیرا بازار همچنان با عوامل منفی در سراسر این قاره مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، یک مطالعه جدید نشان می دهد که اکثر شرکت های بیمه در اروپا، دسترسی به داده های مورد نیاز برای برتری در کار خود را یک چالش می دانند و این در حالی است که فاقد یک مدل عملیاتی مناسب برای هدف هستند.

بازار بیمه بریتانیا در حال حاضر با تعدادی عامل منفی مواجه است و بررسی اجمالی اخیر از بخش بیمه بریتانیا نشان می دهد که بیمه گران بریتانیا هنوز در مسیر عملکرد سالم در سال 2023 هستند. طبق جدیدترین «چشم انداز خدمات مالی باشگاه EY ITEM»، انتظار می رود شرکت های بیمه بریتانیا امسال را با رشد کلی درآمد حق بیمه به پایان برسانند. این موضوع تا حدی به لطف افزایش قابل توجه حق بیمه و بهبود قدرت مخارج خانوار بوده است.

با این حال، فراتر از این ارقام مثبت، بازار بیمه بریتانیا و به طور کلی اروپا، تعدادی از عوامل منفی کلیدی را تجربه می کنند که نباید نادیده گرفته شوند. دیگر تحقیقات اخیر EY نشان داد که بازار بیمه خانه بریتانیا بدترین عملکرد خود را در سال 2022، برای مثال با پیش بینی زیان بیشتر در سال های 2023 و 2024 تجربه کرده است.

بازنگری بیمه های عمر در استراتژی ها و مدل ها

در همین حال، مطالعه دیگری توسط Deloitte نشان داد که شرکت ‌های بیمه عمر در حال بازنگری در استراتژی ‌ها، مدل ‌های تجاری و عملیاتی خود هستند، زیرا در حالی که سود در حقوق بازنشستگی، مستمری ‌های انبوه و کاهش سرمایه در حال افزایش است اما به نظر می ‌رسد که سود در سایر حوزه های تجاری کاهش می ‌یابد.

اکنون، گزارش جدیدی از Clearwater Analytics و Sionic درباره موانعی که صنعت در سال‌ های آینده با آن مواجه است، بیشتر توضیح داده است. محققان به همراه مدیران فناوری و روسای دپارتمان ‌های شرکت ‌های بیمه اروپایی برای ارزیابی پیشرفت آن ها در سفر تحول دیجیتال و شناسایی موانع عملیاتی کلیدی که آن ها را متوقف می ‌کند، بحث کردند. نتیجه این تلاش بینش ‌های مهمی را در مورد استراتژی ‌های داده و بررسی همتایان نشان داد.

مهمترین بینش این بود که در حالی که داده‌ ها برای تغییر مدل‌ های عملیاتی شرکت‌ های بیمه به منظور برآورده کردن نیازهای در حال تغییر مشتریان ضروری هستند اما اکثر پاسخ‌ دهندگان هنوز نمی ‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

دسترسی، تجمیع، دقت یا تجزیه و تحلیل، هر کدام که صورت پذیرد در هر حال داده ها همچنان در اولویت اول قرار دارند و 98 درصد از بیمه گران می گویند که استراتژی داده های دیجیتال، کلیدی برای چشم انداز آینده آن ها است. اما اکثریت یعنی 90 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفتند که دسترسی به داده ها همچنان یک چالش است.

از بین شرکت هایی که دسترسی به داده ها را یک چالش می دانستند، بیش از نیمی آن را دشوار می دانستند. در همین حال، بخش قابل توجهی اضافه کرد که نیاز به مداخله دستی منظم دارد. این امر یک مانع اصلی برای پیشرفت در مدل عملیاتی شرکت است. در واقع، 64 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که یک استراتژی داده استراتژیک برای مدل عملیاتی هدف آن ها «بسیار مهم» است.

داده ها پایه اصلی صنعت هستند که نیاز به توسعه سیستم عامل های دیجیتالی خودکارتر را به وجود می آورند و اساس تحول فناوری مانند مهاجرت به فضای ابری را تشکیل می دهند؛ با این حال، نزدیک به 9 شرکت از هر 10 شرکت، اغلب یا به طور منظم برای صرف زمان برای کارهای دستی که تغییرات عملیاتی را کند می ‌کرد، مشکل داشتند.

در همین حال، همین تعداد نشان می ‌دهد که این به معنای آن است که گزارش ‌دهی سفارشی و adhoc نیز به یک چالش تبدیل شده است و تقریباً به همان اندازه چالش اضافه می ‌کنند که این امر مانع از آن می ‌شود تا بتوانند درخواست ‌های مشتری را به سرعت پردازش کنند.

شناسایی سه مشکل کلیدی توسط بیمه گران

نتیجه این است که در حال حاضر، 90 درصد از بیمه‌ گران اروپایی احساس می‌ کنند مدل‌ های عملیاتی فعلی شان نیازهای تجاری آینده را پشتیبانی نمی ‌کند. به طور خاص، بیمه‌ گران مشکلات کلیدی این موضوع را در سه سال گذشته شناسایی کردند؛ زیرساخت ‌های ناکافی، مقیاس ‌پذیری و قابلیت پشتیبانی.

اگر شرکت ‌ها بخواهند نقاط درد فوری ناشی از تنگناهای داخلی، تکرار فرآیند و پاسخ ‌های آهسته به درخواست ‌های گزارش ‌دهی مشتری را کاهش دهند، باید به سرعت این مشکلات را برطرف کنند. به هر ترتیب شرکت ‌ها همچنین باید ابتدا استراتژی ‌های داده خود را تقویت کنند.

این مقاله با جمع بندی این یافته ها نتیجه می گیرد: «صنعت [بیمه] نیاز به بومی سازی فناوری دیجیتالی را تشخیص می دهد. جالب است که با فشار برای حل چالش‌ های عملیاتی مورد بحث در نظرسنجی، اکثر پاسخ ‌دهندگان احساس می ‌کنند که از رقبا عقب تر هستند یا در بهترین حالت، هم سطح آن ها هستند. سطح محدودیت ‌های عملیاتی و داده ‌ای مستمر نشان می‌ دهد که هنوز شکاف بزرگی برای پر کردن وجود دارد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  +    =  53