بیشترین کارت توسط کدام بانک صادر شده است؟/رتبه نخست صدور برای کارت های برداشت

در بهار 1402 بانک ملی ایران بیشترین تعداد کارت بانکی را صادر کرده است. همچنین در میان کارت‌های مختلف بانکی بیشترین صدور مربوط به کارت برداشت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکو ایران، بانک مرکزی گزارش تعداد انواع کارت‌های صادرشده مربوط به سال 1402 را منتشر کرد. در این گزارش به آمار هر بانک در صدور کارت‌های بانکی از انواع مختلف تا ماه خرداد پرداخته شده است. برای حساب‌های مختلف بانکی کارت‌های مختلفی صادر می‌شود.

به گزارش این نهاد در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع 1 میلیارد و 362 میلیون و 209 هزار و 76 کارت بانکی در کشور صادر شده است. آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در سه ماه نخست 1402 کارت‌های برداشت بیشتر از انواع کارت‌های دیگر در کشور صادر شده‌اند.

 

 

 کارت‌های اعتباری در رتبه دوم کارت های صادرشده

بانک‌های مختلف امکان باز کردن حساب‌های مختلفی را به مشتریان خود می‌دهند و مطابق با آن کارتی را برای دسترسی به موجودی آن حساب صادر کرده و در اختیار آن‌ها می‌گذارند. 

کارت برداشت کارتی است که امکان دسترسی افراد به موجودی حساب جاری یا پس‌انداز ریالی را فراهم می‌کند. به گزارش بانک مرکزی تعداد کل کارت‌های برداشت صادر شده در کشور در بهار سال جاری برابر با 863 میلیون و 510 هزار و 877 عدد بوده است که بیشترین مقدار را در بین انواع کارت‌های دیگر داشته است.

کارت اعتباری نوع دیگر از کارت‌های بانکی است که استفاده‌کنندگان خدمات یا خریداران کالا بدون سپرده‌گذاری و صرفا با اعتباری که از قبل مشخص شده از آن استفاده و در زمان مشخصی در آینده اقدام به تسویه می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد در بهار سال جاری به تعداد 17 میلیون و 909 هزار و 409 کارت اعتباری در بانک‌های مختلف صادر شده است. 

کارت خرید/هدیه نوع دیگری از کارت است که دارنده آن می‌تواند تا سقف موجودی آن برداشت یا خرید کند. در سه ماه نخست سال 1402 به تعداد 474 میلیون و 113 هزار و 737 عدد از این نوع کارت صادر شده است. 

 کارت پول الکترونیک نیز ابزاری است که امکان پرداخت از طریق گوشی تلفن همراه را فراهم می‌کند که آماری از آن برای اکثر بانک‌های کشور وجود ندارد.

بانک ملی فعال‌ترین بانک در صدور کارت

آمار کارت‌های صادر شده به تفکیک بانک‌ها در بهار 1402 نشان می‌دهد که بانک ملی ایران بیشترین تعداد کارت بانکی را از انواع مختلف در این سال صادر کرده است. مطابق آمار بانک مرکزی، بانک ملی ایران بیشترین تعداد از انواع کارت‌های بانکی را در بهار 1402 صادر کرده است. تعداد کارت‌های صادر شده توسط این بانک برابر با 300 میلیون و 97 هزار و 395 کارت بوده است.

کارت‌ برداشت با 52 درصد بیشترین سهم کارت‌های صادر شده در این بانک را داشته است. بنابراین بانک ملی ایران را می‌توان فعال‌ترین بانک کشور در بهار امسال دانست. پس از این بانک بانک‌های ملت، صادرات و پارسیان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 از سوی دیگر بانک توسعه صادرات کمترین میزان کارت‌های صادر شده را در کشور داشته است. در سه ماهه نخست امسال در این بانک تعداد 273 هزار و 399 کارت صادر شده است. بانک‌های خاورمیانه و صنعت و معدن نیز بانک‌ها دیگری هستند که کمترین میزان صدور کارت را در این مدت داشته‌اند. بنابراین می‌توان آن‌ها را کم‌فعالیت‌ترین بانک‌های کشور در نظر گرفت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  9