نوکیا ۱۴ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

شرکت فنلاندی مخابراتی نوکیا اعلام کرد که پس از کاهش ۶۹ درصدی درآمد این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۱۴۰۰۰ نفر از کارکنان خود را به عنوان بخشی از طرح گسترده‌تر کاهش هزینه‌ها، تعدیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از راشاتودی، شرکت فنلاندی مخابراتی نوکیا اعلام کرد که پس از کاهش 69 درصدی درآمد این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، 14000 نفر از کارکنان خود را به عنوان بخشی از طرح گسترده‌تر کاهش هزینه‌ها، تعدیل خواهد کرد.

این اعلامیه روز پنجشنبه در حالی منتشر شد که نوکیا از کاهش فروش 20 درصدی خود در دوره ژوئیه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن رقم فروش به 4.98 میلیارد یورو (5.26 میلیارد دلار) خبر داد. سود نوکیا در این دوره با 69 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 133 میلیون یورو رسید.

این شرکت گفت که انتظار می رود این تصمیم به آن کمک کند تا پایه هزینه‌های خود را کاهش دهد و بازده عملیاتی را برای “مقابله با محیط چالش برانگیز بازار” افزایش دهد.

این شرکت چندملیتی مستقر در شهر اسپو قصد دارد تا از سال 2023، پایه هزینه‌های خود را بین 800 تا 1.2 میلیارد یورو تا پایان سال 2026 به صورت ناخالص کاهش دهد.

بر اساس این طرح، تعداد کارکنان این شرکت فنلاندی از 86000 نفر فعلی به 72000 تا 77000 کاهش خواهد یافت.

پکا لوندمارک، مدیر اجرایی نوکیا، در توضیح این تصمیم گفت: سخت‌ترین تصمیم‌های تجاری آن‌هایی هستند که بر افراد ما تأثیر می‌گذارند. ما کارمندان بسیار با استعدادی در نوکیا داریم و از همه کسانی که تحت تأثیر این روند قرار می گیرند حمایت خواهیم کرد.

این شرکت جزئیاتی را درباره این که این تعدیل نیرو در کدام قسمت‌ها رخ خواهد داد، ارائه نکرد اما گفت که احتمالاً بر شعبات آن در اروپا، بریتانیا و ایالات متحده تأثیر می گذارد.

نوکیا همچنین اعلام کرد که مقیاس دقیق برنامه کاهش هزینه‌ها به تقاضا برای محصولات این شرکت بستگی دارد و افزود که برای اجرای این برنامه “انتظار دارد به سرعت عمل کند” تا در سال آینده تا 400 میلیون یورو و در سال 2025، 300 میلیون یورو دیگر صرفه جویی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9