پیش بینی بورس هفته اول آبان ۱۴۰۲ +اینفوگرافیک

بازار سهام آخرین هفته مهرماه را در حالی به پایان رساند که شاخص کل بورس تنها 0.19 درصد رشد کرد و در نهایت در ارتفاع ۲ میلیون و 23 هزار واحد متوقف شد. با این حال اما وضعیت شرکت‌های کوچک و متوسط بازار این هفته بدتر از شاخص‌سازها بود؛ بر این اساس شاخص هم‌وزن 0.57 درصد کاهش ارتفاع داد و به سطح 682 هزار واحدی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام آخرین هفته مهرماه را در حالی به پایان رساند که شاخص کل بورس تنها ۰.۱۹ درصد رشد کرد و در نهایت در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳ هزار واحد متوقف شد. با این حال، اما وضعیت شرکت‌های کوچک و متوسط بازار این هفته بدتر از شاخص‌ساز‌ها بود؛ بر این اساس شاخص هم‌وزن ۰.۵۷ درصد کاهش ارتفاع داد و به سطح ۶۸۲ هزار واحدی رسید.

نکته قابل توجه دیگر درباره وضعیت بازار سهام در آخرین هفته مهرماه، حجم و ارزش معاملات و تراز پول حقیقی است که می‌توان نمای بهتری از شرایط بازار را تصویر کند. طی این هفته بازار سهام به طور میانگین ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و میانگین ارزش معاملات خرد نیز به سه هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید.

در نهایت نیز حدود هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد تا نشان دهد بازار سرمایه ایران همچنان در آتش بی‌اعتمادی می‌سوزد و تلاش برای شاخص‌سازی نتوانسته آن را از مرداب رکود نجات دهد.

اما آیا این شرایط وخیم در بازار ادامه خواهد داشت؟ آیا طی دو روز پایانی مهرماه و روز‌های نخست آبان در هفته پیش رو، بازار سهام حرکت جدیدی را آغاز خواهد کرد؟ در هفته آینده، کدام گروه از صنایع مورد توجه سهامداران خواهند بود؟ کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی هفتگی تجارت‌نیوز به این سوالات پاسخ داده‌اند.

یشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بازار سهام در هفته پایانی مهر

گفتنی است نگاهی به عملکرد نماد‌های پربازده بورس در چهارمین هفته از مهرماه حاکی از آن است که زنگان و ثشرق طی پنج روز کاری حدود ۲۴ درصد افزایش قیمت داشتند به ترتیب به سطوح ۸۰۷۵ و ۱۴۳۵ تومان رسیدند. نگاهی به چارت قیمتی زنگان نشان می‌دهد دو سطح ۶۷۰۱ و ۸۶۸۶ تومان به ترتیب مهم‌ترین حمایت و مقاومت این سهم شناسایی شده‌اند.

همچنین ۱۲۵۸ و ۱۷۲۹ تومان نیز دو تراز مهم برای ثشرق هستند که در صورت شکست هر یک روند سهم مشخص می‌شود. به علاوه ثفارس، سدشت و ثپردیس نیز دیگر سهم‌های پربازده بورس بودند که در این هفته ۱۹ درصد بازدهی داشتند.

در طرف مقابل، اما ثامان باز هم در ابتدای صف سهم‌های کم‌بازده بود و حدود ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت. بدین ترتیب ثامان در پایان هفته در تراز ۲۱۹۹ تومان قرار گرفت و در هفته آینده میان دو حمایت ۱۷۷۱ تومان و مقاوت ۳۱۲۵ تومان نوسان خواهد کرد.

کسعدی نیز دیگر سهم کم‌بازده بازار بود که با کاهش ۱۵ درصدی به ۶۱۹ تومان رسید. همچنین سصفها، کورز و غبهنوش در این هفته حدود ۱۴ درصد کاهش داشتند و دیگر سهم‌های کم‌بازده بازار سرمایه بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =