متفرقه آرامش در بازار ارز با آزادسازی منابع ایران

با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران ضمن ایجاد آرامش در بازار ارز، ما خواهیم توانست مواد اولیه تولید و دارو را بهتر تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبنا، جبار کوچکی نژاد؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: با آزادسازی این دارایی‌های بلوکه شده و واریز آن به حساب بانک‌های ایرانی در قطر؛ منابع ارزی ما پشتوانه قوی‌تر و غنی‌تری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: درست است که طبق قانون بازار ارز شناور است و دولت مدیریت بازار شناور را در دستور کار خود دارد، اما با آزادسازی این دارایی‌ها شاهد آرامش هرچه بیشتر در بازار ارز خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اضافه کرد: همچنین با واریز این دارایی‌های بلوکه شده به حساب‌های بانک‌های ایرانی در قطرو بهره‌برداری از آنها، خواهیم توانست نیازهایمان به واردات مواد اولیه واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و واردات دارو را بهتر و راحت‌تر تامین کنیم.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این قطعاً با افزایش ذخایر ارزی کشور و افزایش ارزش پول ملی از این طریق ما آرامش بیشتری را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود؛ هرچند آرامش دائمی و همیشگی در سایه رونق تولید اتفاق می‌افتد، اما مقدمه رشد تولید، تامین مواد اولیه و تجهیزات تولید است که در سایه آزادسازی این دارایی‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با این اتفاق مثبت و واریز دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به حساب بانک‌های ایرانی در قطر و استفاده از آنها شاهد رونق در خطوط تولید و ثبات بازار ارز و تامین بیشتر نیاز‌های اساسی کشور باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =