سهام بانک انگلیسی دو بار به حالت تعلیق درآمد

سهام مترو بانک انگلیس پس از افت تقریبا ۳۰ درصدی به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر تلاش‌های فوری برای جمع‌آوری سرمایه و تقویت ترازنامه این بانک، دو بار در روز پنج‌شنبه به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، سهام مترو بانک انگلیس  پس از افت تقریبا 30 درصدی به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر تلاش‌های فوری برای جمع‌آوری سرمایه و تقویت ترازنامه این بانک، دو بار در روز پنج‌شنبه به حالت تعلیق درآمد.

سهام این بانک اکنون بیش از 60 درصد نسبت به 12 سپتامبر افت کرده است، زمانی که فاش شد قانونگذاران بریتانیا نتوانسته‌اند طرحی را تصویب کنند که به مترو اجازه دهد تجارت وام مسکن خود را با هزینه کمتری انجام دهد.

بورس اوراق بهادار لندن نیز تأیید کرد که این تعلیق‌های کوتاه مدت به دلیل سقوط سهام مترو بانک و مکانیسم‌های قطع کننده معلاملات صورت گرفته است.

این بانک که بنا به گزارش‌ها تلاش می‌کرد 600 میلیون پوند (727 میلیون دلار) پول نقد به شکل بدهی و سهام جمع‌آوری کند، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر در حال یافتن “بهترین روش برای افزایش منابع سرمایه‌ای خود” می‌باشد.

این گزینه‌ها شامل درخواست از سرمایه گذاران برای کمک به تامین مالی 424 میلیون دلاری بدهی قبل از سررسید آن در سال 2025 و همچنین جمع آوری صدها میلیون پوند از طریق فروش اوراق بدهی، سهام یا دارایی است.

بر اساس این گزارش، مترو بانک اعلام کرد: هیچ تصمیمی در مورد ادامه این گزینه‌ها اتخاذ نشده است.

آژانس رتبه‌بندی فیچ روز چهارشنبه با اشاره به ریسک‌های افزایش یافته برای مدل کسب‌وکار، موقعیت سرمایه و بودجه مترو بانک، آن را در فهرست احتمال کاهش رتبه قرار داد.

مترو بانک که توسط ورنون هیل، میلیاردر آمریکایی، در سال 2010 تأسیس شد، به اولین بانک جدید بریتانیا در بیش از یک قرن تبدیل شد.

در سال 2019، این بانک با یک رسوایی گزارش مالی نادرست مواجه شد که در پی آن رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل آن از کار برکنار شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  8  =