یک پذیره‌نویسی بزرگ پرطرفدار به بورس می آید | اعلام زمان پذیره نویسی و میزان سود سهامداران!

در این خبر به توضیحاتی درباره یک پذیره‌نویسی بزرگ بورس و اعلام زمان پذیره نویسی و میزان سود سهامداران! پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از عرضه سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به عنوان نخستین شرکت سهام عام پروژه در بازار سرمایه حرفه‌ای شرکت بورس خبر داد.

عبدالوحید محمدی اظهار کرد: طرح بیواتانول کرمانشاه با عنوان شرکت سوخت سبز زاگرس به عنوان اولین طرح پروژه کشور در بورس بهادار تهران پذیرفته و تامین مالی می‌شود.

وی ادامه داد: کار عرضه پذیره‌نویسی سهام پروژه بیواتانول کرمانشاه به منظور تامین مالی آن از طریق بازار سرمایه از شنبه، هشتم مهرماه جاری آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مبلغ کل این پذیره‌نویسی را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در مرحله اول یک‌هزار میلیارد تومان از طریق بورس تامین مالی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط مالی حال حاضر تامین این مبلغ برای واحدهای تولیدی را کاری دشوار است و گفت: کرمانشاه برای نخستین بار در کشور اولین طرح پروژه را از طریق بورس تامین مالی کرد.

محمدی این امر را قدمی در راستای مردمی سازی‌ اقتصاد دانست و گفت: بهترین و ساده‌ترین راه برای مردمی سازی اقتصاد بورس است.

وی سخنان خود را با یک خبر بورسی دیگر به پایان رساند و یادآور شد: اولین شرکت خصوصی استان نیز به زودی در بازار بورس عرضه خواهد شد.

محمد بهمن مدیرعامل بورس منطقه‌ای کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار کرد: تاکنون پروژه‌ای در بازار سرمایه نداشته‌ایم و بیواتانول برای اولین بار در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای تهران پذیرفته شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح پروژه در تلاش هستیم تا پایان سال‌جاری، ۵ شرکت دیگر نیز وارد بورس، فرابورس و بازار سرمایه وارد می‌شود.

مدیرعامل بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه از شنبه هفته آینده پذیره‌نویسی آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود هر کس اقدام به خرید سهمی از آن کند با سود ۱۰۰ تا ۱۴۰ درصدی از سهم خارج شود.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در پایان، گفت: شرکت‌های بخش خصوصی برای توسعه نیازمند سرمایه هستند، لذا برای تحقق این امر باید به سمت واگذاری سهام به سمت بورس پیش برویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  42  =