شکست ثبات قیمت دلار تا پایان سال / آزادسازی منابع ارزی تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه ندارد

استاد دانشگاه تهران گفت: نگهداشتن دلار در کانال ۵۰ هزار تومان یک حبابی را به وجود آورده است که این حباب تا پایان سال شکسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهمن آرمان استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره تاثیر آزادسازی منابع ارزی در بازار سرمایه اظهار کرد: آنچه که از پول‌های بلوکه شده عنوان می‌شود توسط مسئولان همان طلبی است که از کره جنوبی داریم، بنابراین این مبلغ تاثیر آنچنانی در اقتصاد ایران که نیازمند سرمایه گذاری شدید است نخواهد داشت.

وی افزود: این مقدار ارز آزاد شده تاثیر مثبتی در بازار ندارد و در بازار آزاد ارز هیچ تغییر اساسی به وجود نیامده است؛ همانطور که مشخص است بازار ارز و بورس نیز تا به امروز به این مسئله واکنشی‌ نشان نداده است.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه ثبات قیمت دلار مقطعی خواهد بود، بیان کرد: نگهداشتن دلار در کانال ۵۰ هزار تومان یک حبابی را به وجود آورده است که  تا پایان سال شکسته خواهد شد. در کشوری که نرخ تورم بالای ۴۰ درصد دارد ارز آن نمی‌تواند ثبات بماند.

وی با اشاره به افزایش قیمت نفت جهانی در آینده تصریح کرد: طبق پیش بینی موسسه‌های معتبر در جهان، قیمت نفت ممکن است که در یک مقطعی ۱۰۰ دلار هم برسد ولی پیش بینی بلند مدت از سقوط قیمت نفت حکایت دارد.

آرمان با اشاره به بهای قیمت نفت در ایران نیز گفت: از آنجایی که ما نفت ایران را کمتر از  قیمت بازار می‌فروشیم؛ درآمدهای ارزی ما آنچنان افزایشی پیدا نخواهند کرد و بنابراین برای رشد اقتصادی باید در سیاست‌های خارجی خودمان بازبینی به عمل بیاوریم.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه باید به وضعیت بازار بورس نگاه ویژه‌ای شود، گفت: یک اتفاقی که می‌تواند کمک زیادی به ما کند این است که به وضعیت بورس توجه شود، تا بتوانیم بدین وسیله به اقتصاد کشور کمک کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1