۶۰ درصد وام‌ها را تهرانی‌ها بلعیدند

بررسی تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی به تفکیک استان‌ها در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که بانک‌های استان تهران مثل ماه‌های گذشته بیشترین وام را به مشتریان خود پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بنکر (Banker)، در این مدت ۳/۵۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های تهران پرداخت شده که این مبلغ معادل ۶۰ درصد از وام‌های پرداختی در کل کشور است.

بعد از تهران، بانک‌های استان اصفهان با پرداخت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان وام در مدت مذکور، در رده بعدی قرار دارند. بیش از ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نیز توسط بانک‌های استان خراسان رضوی به متقاضیان پرداخت شده است.

از سوی دیگر نیز تا پایان تیرماه، سه استان کهگیلویه‌وبویراحمد، ایلام و خراسان جنوبی، کمترین میزان وام را در میان دیگر استان‌ها پرداخت کرده‌اند.

سپرده‌های بانکی به ۷/۶۹۷ هزار میلیارد تومان رسید

بانک مرکزی در ادامه گزارش خود، داده‌های مربوط به سپرده‌های نزد بانک‌ها تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ را نیز منتشر کرده است.

بر این اساس، مانده کل سپرده‌ها در بانک‌های کشور در این مدت به حدود ۷/۶۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده؛ رقمی که از ابتدای سال با افزایش ۵/۸ درصدی همراه شده است.

سپرده‌هایی که در این آمار محاسبه شده‌اند به دو دسته ریالی و ارزی تقسیم می‌شوند. بخش عمده سپرده‌های ریالی، شامل سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری مثل سپرده‌های دیداری، قرض‌الحسنه و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت هستند.

همچنین عمده سپرده‌های ارزی از سپرده‌های دیداری، مدت‌دار، پس‌انداز و پیش‌دریافت اعتبارات اسنادی غیردولتی تشکیل شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  +    =  45