سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بهتر است یا طلا؟

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» دیدگاه مثبت خود را در مورد فلزات گران‌بها مانند طلا ، نقره و البته بیت کوین تکرار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بنکر (Banker)، او طلا و نقره را هدایای ارزشمندی از جانب خداوند می‌داند و معتقد است نقره به دلیل استفاده‌های صنعتی و کمبود آن، پتانسیل سرمایه‌گذاری بلندمدت بهتری را ارائه می‌دهد.

وی همچنین این مورد را که هر شخص توانایی سرمایه‌گذاری در نقره را دارد، برجسته کرد.

بر اساس داده‌های بازار، در حال حاضر طلا با قیمت ۱۱۹۵ دلار به ازای هر اونس در ایالات متحده معامله می‌شود، در صورتی که قیمت نقره در حال حاضر ۲۲.۶۹ دلار به ازای هر اونس است.

کیوساکی معتقد است که با افزایش بدهی ایالات متحده و فرسایش احتمالی ارزش دلار آمریکا، طلا، نقره و بیت کوین نقش مهم‌تری را در آینده ایفا خواهند کرد.

او پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و احتمالاً تا سال ۲۰۲۴، به ۱۲۰ هزار دلار خواهد رسید که بخشی از آن، ناشی از هاوینگ بیت‌کوین است.

با این حال، همه سرمایه‌گذران بزرگ اشتیاق او به بیت کوین را ندارند. ری دالیو، بنیانگذار Bridgewater Associates، بزرگترین صندوق تامینی جهان، ترجیح خود را برای سرمایه‌گذاری در طلا نسبت به بیت کوین ابراز کرد.

او طلا را به دلیل ثبات تاریخی و قابل اعتماد بودن آن، به عنوان کالایی برای ذخیره ارزش ترجیح می‌دهد.

دالیو نسبت به نوسانات قیمت بیت کوین که بر نقش آن به عنوان یک دارایی قابل اعتماد برای حفظ ثروت تأثیر می‌گذارد، ابراز نگرانی کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  39  =  47