کاهش شدید فعالیت ادغام و تملّک ویژه (M&A) در صنعت بیمه جهانی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

بر اساس گزارش رشد بیمه Clyde & Co، صنعت بیمه جهانی در نیمه اول سال 2023 کاهش قابل توجهی در ادغام و تملّک (M&A) داشته است. معاملات انجام شده در کل 171 معامله در سراسر جهان بوده که کاهش قابل توجهی را نسبت به 207 معامله در نیمه دوم سال 2022 و 242 معامله در مدت مشابه سال 2021 نشان می دهد. قاره آمریکا با ثبت 79 معامله، بیشترین کاهش را از 104 معامله در نیمه دوم سال 2022 شاهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، این کاهش سطح M&A در منطقه را به پایین ترین حد خود از سال 2014 رساند. با وجود این، ایالات متحده با 60 تراکنش تکمیل شده در نیمه اول سال 2023، فعال ترین کشور جهان باقی ماند که نسبت به 83 تراکنش در شش ماه قبل کاهش یافته است.

در اروپا، فعالیت M&A با 47 معامله تکمیل شده به پایین ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسید. بریتانیا با 11 معامله پیشتاز کشورهای اروپایی بود، اگرچه پس از کانادا و ژاپن به رتبه چهارم در سراسر جهان سقوط کرد.

آسیا پاسیفیک از 33 به 29 معامله M&A کاهش یافته است که ژاپن با 14 معامله در صدر کاهش در این منطقه قرار دارد و پس از آن استرالیا، چین، هنگ کنگ و کره جنوبی با سه معامله در رتبه های بعدی قرار دارند.

خاورمیانه و آفریقا تنها مناطقی بودند که شاهد افزایش M&A بودند که در مجموع 9 معامله انجام شده در مقایسه با 8 معامله در شش ماه قبل که به ثبت رسید.

کاهش فعالیت M&A تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله کاهش اشتها برای کسب و کارهای بیمه فناوری در مناطق خاص قرار گرفته است.

در اروپا، چالش ‌ها در به دست آوردن سرمایه برای شرکت ‌های فناوری بیمه به تورم مداوم و افزایش نرخ بهره نسبت داده می ‌شود. از سوی دیگر، ایالات متحده با کمبود استارت ‌آپ‌ های واقعی بیمه ‌ای که وارد بازار می ‌شوند، مواجه بود.

پویایی های نظارتی نقش متفاوتی ایفا کرده است، چرا که با افزایش فعالیت های اجرایی که منجر به هزینه های بالاتر انجام تجارت در برخی مناطق می شود، در حالی که قوانین جدید در مناطق دیگر فرصت های تجاری ایجاد می کنند.

افزایش تهدیدات سایبری بر ملاحظات M&A نیز تأثیر گذاشته است، به طوری که بررسی ریسک های سایبری به نگرانی مهمتری برای معامله ‌گران تبدیل شده است.

علی رغم آرامش فعلی، کارشناسان صنعت پیش بینی می کنند که فعالیت های M&A در نیمه دوم سال 2023 به روتد افزایشی بازگردد، زیرا کسب و کارهای بیمه با محیط عملیاتی در حال تحول سازگار می شوند.

بلند پروازی ‌های رشد احتمالاً باعث افزایش علاقه به ویژه در ایالات متحده و خاورمیانه و همچنین اکتشاف مستمر فرصت ‌ها در بخش فناوری بیمه خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  1  =